måndag 18 augusti 2014

första dagen

ja. nu blir det första riktiga dagen där jag faktiskt inte ska äta kolhydrater.
jag har ju kommit igång bra med motion, och jag tycker jag minskat ner på kolisarna. men nu idag blir första dagen då jag faktiskt inte ska äta några onyttigheter. sen ska det rulla på. så nu är det hrda bud som gäller.
jag måste lägga den här satsningen för att vinna något. och så länge jag fuskar och bara klarar en dag och knappt det så kommer jag aldrig nå mitt mål och faktiskt må bra.
jag måste ner ca 15 kilo för att nå mitt slutgiltliga mål och känna att jag har lyckats.


så mycket promenader och jogging och mycket fokus på att äta rätt och må bra.

dagens meny.

frukost1 kl 06:00 en kaffelatte gjord på kaffe, äggvita och kokosfett.

frukost2 kl 9:30 1 st ägg och 1/3 burk tonfisk och några skivor gurka.

lunch 12:30 : hemmagjorda piroger på filodeg och kättfärs med kol och morötter i . och skivad gurka och fefferoni.

än så länge är det de enda jag ätit. plus lite mjölk i kaffet. det gick av gammal vana när jag kom till jobbet.
hemma drack jag svart.
men så kom jag till jobbet och bara tröck på kaffelatte knappen. tre gånger. så nu måste jag skärpa mig och tänka efter innan jag gör såna dumma saker fler ggr.

alldeles strax är det dags för fika rast igen. och jag tänkte ta lite hemmagjord pirog igen och lite kaffe. för sen dröjjer det ju till 19 tiden innan jag kan äta något igen.
jag måste verkligen komma in i detta så att det rullar smidigt.


i morgon blir det förmodligen zumba och på onsdag blir det gympa och easyline.
resten av veckan får det bli hemma träning.


kör hårt. nå dina mål och njut av livet !
det är min plan.....

Inga kommentarer: