onsdag 20 augusti 2014

dag 3

tredje dagen på mitt nya liv. eller på min avgiftning från socker.
tanken är ju inte att jag ska leva hela livet utan att kunna ta en glass. eller en kaka.
MEN... nu avgiftar jag mig. jag måste bli fri från socker beroendet.
och det känns ju onekligen lättare idag än igår. för igår va jag på super dåligt humör.
och hade skallebank hela kvällen. så jag antar att det va någon slags abstinens. och det är ju inte så konstigt. det finns ju en hel lista på symtom man kan få när man avsockrar sig. yrsel och depression och huvudverk är ju inget ovanligt. inte heller tjurskallighet skakningar mm.
men idag känns det som sagt bättre.

igår va jag på Zumba på kvällen, det va riktigt skönt.
kul roligt och svettigt. fast inte så jobbigt som jag hade tänkt att det skulle va.
men ikväll blir det jobbigare.
då blir det dubbelpass med gympa och easy line. det kommer bli jätte skönt.
och säkert lite träningsverk på det.
ska bli kul att träffa kompisarna också.
det va ju ett tag sen. så det blir kul.

idag har jag än så länge bara druckit en kopp kaffe med kokosfett i.
tyvärr så blev det en nödlösning med kommande frukost då jag inte hade något gott att äta hemma och fick handla på macken.
så till frukost på jobbet kommer det att bli banan och nötter ev en protein bar. men jag ska ju träna ikväll så lite extra kolhydrater kanske gör kroppen gott. men jag har ju tänkt att det ska vara så när 20 g per dag som möjligt. helst under det. men idag blir det nog lite över det tyvärr. jag som kommit igång så bra.
jag har gått ner 3 hg till sen igår, jag vet jag ska inte väga mig varje dag, men jag söker en boost. pepp för att klara av detta.
och jag hoppas att på måndag när jag väger mig och det gått en vecka utan kolisar så har jag gått ner minst fyra kilo.
det är bara hålla tummarna.
sen ska jag bara väga mig en gång i veckan efter det. varje måndag, eller om man ska ta fredag. jag vet inte. det är ett svårt val. ska fundera lite.

mäta mig en gång i månaden. jag ska komma i ett par byxor innan jul har jag tänkt. dom har legat i garderoben sen jag blev gravid med Nikita så det är dags att komma i dom nu.


då va det dags att ta frukost här på jobbet då.

men jag ska försöka uppdatera bloggen med ett inlägg varje vardag och lite bilder då och då.
det är svårt att få till det där med bilder då jag oftast bloggar på jobbet medans jag har dötid.
men jag ska försöka.


//Elin//


Inga kommentarer: