måndag 8 september 2014

värsta känslan!

alltså. lika lycklig och lika välmående kan man va som man är ledsen och saknar.
idag är en sån där dubbelmixad konstig dag!
jag är lycklig för att vågen visade minus 2,5 kilo på en vecka och för att jag känner i kroppen att jag inte är svullen och jag har träningsverk så jag vet att träningen har gett någe.

men jag känner mig olycklig för att det känns som om jag är borta från mina barn för mycket ibland. även om jag vet att dom gillar dagis och dom har den bästa pappan som går att ha.
men jag saknar den där tiden som man kan ge till var och en av dom !
dom där minutrarna som är så viktiga !
jag har bestämt mig för att jag ska försöka sitta ner och mysa med varje troll en liiiten stund varje dag, det gör jag ju redan nu när jag lägger dom men det ska bli en liten stund till. en saga eller bygga lego eller fika eller ja vad det kan vara. eller gå en liten skogspromenad efter jobbet med dom så att dom får prata och berätta om saker som hänt under dagen. för jag saknar dom !
saknar deras små händer och kramar och mysiga kommentarer om allt..snart är dom stora och jag gammal och oduglig !
jag vill inte missa dagarna....

man ska inte fylla livet med dagar utan dagarna med liv.

livet är alldeles för kort för att inte levas.,
så från och med nu är det nya tag. njuta av varje ögonblick. njuta av de små.
träna när det finns tid, äta rätt leva rätt och försöka le och vara lycklig.
jag har tillbringat allt för mycket tid med att inte vara helt lycklig.
jag vill inget annat än att vara med min fina familj, mina vänner och leva.


jag hoppas att mitt nya sätt att äta ska ge mer resultat. både på kroppen och mitt psykiska välmående.
2,5 kilo på en vecka är ju sjukt bra första veckan .
så jag hoppas att andra veckan också visar på runt två kilo ner. för då får man lite pusch att orka fortsätta.
jag har ju rört på mig massor under helgen och varje dag får jag ju ca 3 km gratis när jag går till bussen.
när jag jobbar så är det lätt att följa ett bra kost mönster för då har   man inte tillgång till något. och eftersom jag handlade bra mat hem denna gången med massa grönsaker och protein så är det lättare att hålla hemma också! inget godis eller glass i skåpen som kan sukta mig.
och faktum är att jag har inte alls lika mycket sug när jag äter så här.
jag hoppas verkligen att detta kommer leda till att jag når mitt mål så fort som möjligt. jag vill må bra, få energi och vara nöjd med mig själv.

älska livet.....

att ynka tio kilo ska få en att må så dåligt och vara så svårt att få bort. att tio kilo ska sitta som klister.
nu hoppas jag verkligen att min nya inställning och min nya kosthållning och mina träningspass ska ge resultat.
bara detta med att sluta med mjölk i kaffet och med kaffe latte borde göra stor skillnad. och att sluta med allt som heter kolhydratrik kost och onyttigheter.
nu ska jag verkligen våga satsa på detta fullt ut. satsa på att må bra av bra saker.


snart dags att åka hem från jobbet, ytterligare en måndag avklarad. och en 17-tur.
i morgon är det till 17 igen men sen resten av veckan slutar jag skapligt och som sagt på torsdag är jag till och med ledig !


//Elin //


Inga kommentarer: