tisdag 18 november 2014

15 dagar av min nya livsstil

idag har det gått 15 dagar och jag mår faktiskt jätte bra.
jag har gått ner 6 kilo under den här tiden. jag går promenad varje kväll och jag njuter av att känna kläderna bli större och jag blir mindre.
jag är piggare än jag varit på länge.

idag kom en arbetskamrat tillbaka till jobbet som har varit borta i tre veckor tillbaka och han sa direkt att det syntes ordentligt på mig att jag hade gått ner. så himla kul att få höra.
i morgon ska jag på återbesök hos min dietist här på vårdcentraln så jag hoppas att det visar positiva siffror för på hennes våg ser man ju om det är muskelmassa eller fett eller vatten som försvunnit.
jag hoppas ju att det enbart är fett.

nu är det bara 4,1 kg kvar tills jag har fixat delmål nummer två. och jag vill ju verkligen klara det innan jul.... jag vill jag kan och jag ska !

denna vecka som har gått har jag gått ner 1,4 eller 1,6 kg så om jag snittar det varje vecka så går jag ner 7 kg om jag snittar 1,4 och om jag snittar 1,6 så går jag ner 8 kg innan jul.
vilket skulle då innebära att jag skulle väga 77 eller 76 kg vid jul. och det skulle innebära att jag skulle vara nere på mycket mindre än jag varit nere som lägst sen jag opererade mig.
vilken julklapp till mig själv och vilken lycka det skulle vara.
jag skulle bara ha 2 eller 1 kg kvar till mitt slutgiltliga mål som jag just nu satt. sen vet jag ju inte jag kanske vill ner tio till när jag väl kommer dit. men jag tror 75 blir ganska lagom. kanske 70.....

gud va jag drömmer om den dagen jag faktiskt går i mål vid 75 kilo. just nu drömmer jag om att väga under 80,6 och sen under 80. det är mina andra och tredje mål . för att göra små små delmål så att allt känns mycket enklare.

ikväll får det nog bli en långpromenad så att jag känner att jag rör på mig och gör av med de kcal jag ätit idag. det är visserligen inte många..... men i alla fall!! 1


nu är det dags att sätta fart så att jag får komma hem från jobbet nån gång.



//Elin //

Inga kommentarer: