måndag 28 juli 2008

ny vecka

hej !
ny vecka och petris semester är slut. så nu återgår det mesta till sina gamla vanor. i alla fall för honom. barnen har ju ledigt ett tag till, ett par veckor. det blir nog skoj för dom sen när skolan börjar att få träffa alla kompisar och ha skoj !
jag njuter så länge alla får va lediga för det är ganska skönt att ha dom hemma. man kan hitta på lite saker om dagarna och få lite infall också.
jag har sovit lite halv dåligt inatt, drömmer ganska mycket nu under graviditeten, både mysiga drömmar och otäcka drömmar, det värsta med dom är nog att dom är så verkliga. jag fattar inte när jag vaknar om det har hänt eller ej.

min vikt, om ni är intresserade av att höra om den. fniss. jo jag står ganska stilla i vikt. jag har snart gått 18 fulla veckor gravid, så det är två veckor kvar till halv tid kan man säga. och jag har gått upp från 83 till 86 på den tiden. min dietist tycker att det är kanon. hon ville se mig stanna i vikt och det har jag gjort. för tydligen så ska bebisen väga runt fyra kilo nu, alltså med fostervatten och moderkaka och allt annat. och så all vätska jag samlar på mig, så mellan två och fyra kilo väger ju den biten. så då måste jag ju stå stilla i vikt. dietisten va nöjd i alla fall. jag känner ju fortfarande oro för vikten, vill inte gå upp alls mycket. kan sträcka mig till 95 kilo om jag nu måste, men fasiken va jag ska springa omkring med barnvagnen efter sen och få bort alla kilon plus dom sjutton som återstår sen innan. jag hoppas att man kan komma igång med friskis så snart som möjligt efter förlossningen. beror väl lite på hur det går... men jag vill....

idag ska jag trimma vårt dike så allt gräs förvinner tänkte jag, innan jag hoppar in i duschen. sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. petri slutar fyra så han är hemma halv fem. michelle är ju på läger så det är jag och tjejerna och vovvarna som måste roa oss. och jag tror att dom vill bada. men det är trist att sitta på stranden ensam. vi får se vad som sker!

eftersom min dator har gått sönder så har jag inte kunnat lägga in bilder. nu får jag sitta vid petris data. och jag ska försöka koppla in kameran till den idag och få in bilderna här. så ni får se semestern och magens förändring ! har väl kanske inte hänt så mycket, semesterbilderna är skojjiga att se i alla fall. på torsdag ska jag på ultraljud, och tyvär så kan petri inte följa med, vilket känns jätte trist, men han har ju nytt jobb, så han kan ju inte bara ta ledigt hur som helt, allra helst inte när han precis haft två veckors ledighet. suck. men jag får åka dit, kanske ta med syrran. och köpa fyra kort så vi har kort på bebbeli i alla fall. sen ska vi ju på ultra i vecka 32 också så då kanske petri har mer tur. då kanske vi kan anpassa efter hans arbets tider !

nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ska jag ta ut mina små vovvar. men jag kanske skriver senare igen !

soliga kramar !

Inga kommentarer: