onsdag 30 juli 2008

stora dagen med stort D

hej !
vaknade för typ en halv timma sen av någon dåre som före enormt oväsen ute, vet i sjutton vad han häll på med, men vem börjar hacka och dunka kvart över sju på morgonen ? pucko !
nu sitter jag trött och dan med mitt kaffe och min trista macka, men gott är det, det bästa kaffet är morgon kaffet, sen dricker jag ju inte så mycket mer, sen jag blev gravid har jag minskat ner massor... renlevnadsmänniska fniss, rökfri, nästan kaffe fri, motionerar lagom, äter nyttigt . kan man ge sin bebbe bättre start ? kan man säkert men jag försöker ju i alla fall !

som sagt idag är dagen jag gått och väntat på ett bra tag, trodde det skulleta super lång tid men nu när den väl är här så känns det inte som jag väntat sååå hiskligt länge ! mitt stora ultraljud är idag, jag ska få se min lilla bebbeli. spännande på flera olika sätt, dels är man ju orolig att någe ska vara fel och dels är jag förväntansfull vem det är som ligger där inne. så himla häftigt att man kan se det egentligen. se sin bebis så lång tid innan. jag har ju gjort ett vaginalt ultra ljud i vecka 9 och då va det ju en liten böna som sprattla där inne... men nu ska man se den lilla som en bebis, för nu är dom ju så utvecklade.. jag går in i vecka 19 idag. så härligt att tiden går. nästa vecka är det halv tid. snart är det väl nyårsafton fniss.
petri fick tyvär inte ledigt från jobbet så jag åker till ultrat med min syster. lite ledsamt, men samtidigt så ska vi ju på ett tillväxt ultra sen i vecka 32 så då hoppas jag petri kan följa med då. i vilket fall så får han ju träffa bebbeli senare en hel del. men man vill ju helst ha med sig sin sambo till ultrat. men en syster funkar ju det med.

jag scannar in en liten bild sen på bebbeli så får ni se . jag hoppas bara allt ser bra ut, är lite spänd. fy !

solen lyser i alla fall idag och det verkar bli jätte fint väder. barnen ska vara hos min systers sambo magnus och leka med ronja och timothy och dom hade också köpt pool så dom kan både bada och hoppa studmatta och leka, jag hoppas bara att dom håller sams. annars blir det jobbigt för magnus. men det tar ju bara två timmar ca på ultra ljudet så det ska nog gå bra. nu ska jag ner och elda och fixa gröt till barnen för det har dom beställt till frukost. sen är det vovve prommenad och sen ska vi åka. men jag skriver mer senare och berättar hur det gick på ultrat och allt sånt.

kram och ha en underbar dag !

Inga kommentarer: