torsdag 31 juli 2008

ultraljudet !

halloj, god kväll. sitter här och tar sista kollen på datan innan natten ! klockan är ca elva och jag är ganska så slut efter en dag med både oro , hopp och glädje och en massa andra knasiga känslor....

men i alla falll så gick ultra ljudet toppen bra. allt såg bra ut och det va en frisk och livlig liten krabat där inne, så fin och gullig. och felicia blev så stolt när hon fick se sitt lilla syskon på bild...

nu blev det framflyttat en vecka så jag hade beräknat ganska bra själv med, jag är nu i vecka 16+6. så en vecka senare blev bf datumet. så jag ska ha den 8 januari enligt måtten då...
när jag ändå va inne på sjukan så kollade jag urinprov och vägde mig också. urin provet såg kanon ut. inga spår kvar av min urinvägsinfektion. så skönt och jag har ju inte kännt av det heller.
vikten däremot, jag vet inte vad dietist och barnmorska kommer att säga men sen inskrivningen den 27 majhar jag bara gått upp 2 kilo. det är ju ganska lite med tanke på att man bör ha gått upp runt fyra kilo vid den här tidpunkten för att gå upp det bebis och allt vatten i kroppen och sånt väger. så med andra ord har jag gått ner i mig själv. trots att jag äter kanon bra... så jag får väl hålla lite koll ! jag ska ju inte till barnmorskan förrän 16 september, men man får väl försöka kolla själv lite....


jag lägger ut en liten bild på min fina bebis !


vecka 16+6
bebbeli 16+6

så ska jag sova puss puss på er !

natti natti !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Vad bra att det blev januari...tråkigt bara att gå "bakåt" i graviditeten, har själv fått göra det med Miranda!
men det går ju så fort ändo!
Kram