söndag 27 juli 2008

oj vad dagarna går !

ja dagarna går verkligen fort. jag har ju inte skrivit sen i onsdags, men vi har visserligen inte varit hemma dessa dagar knappt.
i torsdags åkte vi till eskilstuna. en varm dag, men ingen av barnen klagade, det va jätte mysigt och trevligt på alla sätt och barnen va nöjda. dom fick åka hur mycket karusell dom ville och dom fick se massor av gulliga djur. och petri och jag kände oss också nöjda med dagen. vi åt mat i katrineholm efteråt sen, vi hade matsäck med oss in på eskilstuna så vi hade ett par mat och dryck pausar. skönt i skuggan.
en helt underbar kanon dag, men sen va vi alla såååå trötta efteråt. så vi somnade nog tidigt allihopa.

fredagen, ja det va ju inte riktigt planerat. men petri tyckte vi kunde åka till linköping så det blev det. biltema och alla andra butiker och barnen fick varsina två hundra att handla vad dom ville för. det blev lite kläder och varsitt snorkel set för barnen. dom fick mycket kläder för pengarna eftersom det va ta två betala för en på alla rea saker på hm, så dom gjorde ganska mycket klipp. och trots att dagen va varm så va dom nöjda och glada och vi avslutade dagen med pizza här hemma... också en perfekt dag, och jag va trött och somnade i soffan med petri på kvällen. ont i bäcken av allt man gått de sista dagarna. men så nöjd över att både barn och man och jag va nöjda och glada.

lördagen alltså igår, ja då tog vi de små tjejerna med oss och åkte till grännäs och lät dom bada en timma eller nästan två, dom ville pröva sina snorklar. så det fick dom och dom hade skoj. sen rullade bara dagen på. petri höll på med sitt båt bygge och jag fixade i ordning här hemma och lagade mat.
sen vilade jag nästan två timmar eftersom magen gjorde lite ont efter allt gående de sista dagarna. så idag känns magen mycket bättre. den växer så det knakar tycker de andra, men jag tycker det står still. men det gör det nog inte.
dagen igår va ganska lugn och tråkig. men helt ok ! idag har vi inget inplanerat mer än att vi ska till stranden någongång under dagen så dom får snorkla lite. vi ska äta lite mat och det ska bli kall skinka med potatis och grönsaker och gräddfil. jag vill inte ha varm mat idag känner jag och det r nog ingen som orkar med det.

michelle åker i väg på läger idag, och kommer inte hem förrän på fredag då hon fortsätter direkt till sin mamma. så hon är borta hela veckan, bara jag och små tjejerna hemma denna vecka. petri kommer att jobba igen, hans semester är slut.
så vi ska åka till busfabriken någon av dessa dagar, ska se om jag kan hitta en mulen dag !

så där nu har jag uppdaterat lite vad som hänt i våra liv de senaste dagarna. jag kanske skriver mer ikvääll och lägger in lite bilder.

puss och kram på er !

Inga kommentarer: