fredag 26 september 2008

ved ved och åter ved.....

fy va trist !
idag blir det ved för hela slanten, vi har fått låna en vedkap av någon av ronnys bekanta så vi ska köra med både den och motorsåg. så det kommer kanske gå ganska fort idag. jag hoppas att vi får in alltihopa idag, jag gillar inte att hålla på med ved i längden. och jag kommer att vara helt slut och ha ont i mitt bäcken i kväll. eller så får jag sammandragningar... men jag ska inte föda än. nej jag ska försöka ta det lugnt, vi är ju fem stycken som ska hjälpas åt så då är det bättre att jag försöker stå för fika och mat och dom somkan lyfta jobbar ! skönt om jag kunde slappna av och låta det va så ! men jag vill i alla fall hjälpa till lite !

idag är det dimma ute inte alls mysigt, men det kanske klarnar upp och blir en fin dag sen ! jag skulle vilja ha lite sol.... är ju så frusen av mig !

just nu sitter jag och dricker lite morgon kaffe, petri och tony är nere hos ronny och hämtar kapen och mamma är väl på väg hitåt så småningom! jag ska börja plocka lite försiktigt nu och så ska jag traska med vovvarna. dom vill ju också komma ut ! så idag blir det ett kortare inlägg, kanske kommer ett till ikväll !


hoppas att ni får en underbar dag.....

puss på er !


Inga kommentarer: