tisdag 23 september 2008

vilken natt!!!!

hej ! gokväll..... här sitter en trött elin, som vanligt känns det som. är så himla trött på kvällarna nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. det är en hemsk känsla. önskar att jag kunde känna att jag vill eva vaken. men nej, jag vill verkligen bara sova. redan vid sju åtta får jag en sån längtan att sova. visserligen kanske det skulle bli lite bättre om jag försökte vila mer på dagarna. men jag unnar mig inte det.
kanske ska tvinga mig ligga mellan tre och fyra hädan efter för det är ju då jag börjar bli trött. förmiddagen går de
t jätte bra. det är då jag måste passa på att göra massa saker för sen blir jag för trött för att ens orka med mig själv! blä.... jag behöver visst ett ton järn. man kanske skulle ta och springa bort till fabriken och se om man kan suga i sig ett par kilo. undrar om det hjälper. nu är det ju tre veckor som jag ätit två tabletter i stället för en av min duroferon. men jag tycker ju inte att jag känner mig varken piggare eller mindre yr. men i morgon ska jag till barnmorskan och mäta och lyssna på bebbeli och ta olika prover så vi kan väl hålla tummarna på att det är bättre än sist, då det va 106. det är lågt! blä !

i vilket fall, natten har väl lite med min trötthet att göra också. jag har inte sovit så där jätte bra. petri jobbade ju i natt och a
v någon anledning så har diesel väldigt svårt att slappna av när petri inte är hemma, och jag tycker nästan att det blivit värre sen jag blev gravid... jag tror han känner att han måste vakta mig och barnen och bebbeli. så därför går han upp och ner och fram och tillbaka och in och ut ur rummet. i mellan åt skulle jag kunna stänga dörren. men det vill jag inte heller. så i natt va de diesels gång fram och tillbaka, svea som gjorde lika dant plus att hon kliade sig mer eller mindre hela natten på olika ställen eller blev varm och gick mellan sängen sin och hallen. sen när jag väl somnat så kom Ellen "jag kan inte sova" och det förstår jag med tanke på dessa pucko hundar. ja då satte jag på sago band till henne. så skulle jag låsa upp dörren till petri halv fem och vaknade inte ens av telefon så petri fick ringa två gånger. sen somnade jag om lite efter det, men då vaknade felicia kvart över fem, " mamma jag kan inte sova" ytterligare ett sagoband och sen försöka sova sista 45 minuterna innnan det va dags att hoppa upp. då vaknade jag kvart över sex av att michelle slamrade till sin dörr så den åkte rakt genom huset tror jag ! så då kände jag att det va bara skita i att somna om. så jag släpade mig upp..... *gäsp*

nu har dagen gått bra i alla fall... trött och lite huvudverk men inget man inte överlever.... jag va hos kristin och fikade, köpte med mig färska frallor och en kaka dit och hon fick bjuda på smultron te. de va både gott och trevligt... så åkte vi och handlade också eftersom jag lovade tjejerna att de skulle få baka idag så behövde vi ägg.... efter det åkte jag hem och väckte petri och lagade mat till honom och mig. efter det hämtade jag barnen och handlade cigaretter till petri samtidigt. jag upptäckte en sak som jag inte tänkt på tidigare. men va pinsamt det va att köpa cigg när jag har bebis mage, även om jag vet själv att jag är rök fri, jag vill inte att någon ska tror att jag är helgalen och röker.... så de va lite pinsamt... men jag gjorde det i alla fall !

ja som sagt dagen har haft sin gilla gång och jag har fått lite gjort trots allt. barnen har bakat och petri är åter igen på jobbet. sista natten sen är han ledig en vecka. skönt.... michelle och jag gick med varsin hund förut så det är också klart inför natten. barnen äter kvällis nu och snart är det dags för Felicia och Ellen att krypa i säng... i morgon går dom skolan för sista dagen denna vecka. sen är det studie dagar torsdag och fredag, skönt för dom, och för mig, då kan jag kanske ta lite sov morgon ! på fredag åker dom till sina andra föräldrar och då ska vi sätta fart och få in all ved.
i morgon ska jag till barnmorskan som sagt och tänkte passa på att fika med syrran innan ! annars händer det nog inte så där jätte mycket i morgon !

Felicias nya frisyr. håret ser så mycket friskare
ut nu ! och hon fick mer mognad i ansiktet
.


Ellens nya frisyr, som blev kanon, syns inte
riktigt ordentligt här.men hennes hår blev också
mer vuxet !


pratade med min vän tette förut, så hon ville att jag skulle läggai n bilder igen på lilla maggen, så jag får väl lyda... så jag lägger lite bilder här nedan så kan ni titta.....

sov gott nu allihopa. jag skriver snart igen....



det är inte lätt att fota sig själv!

min vinkel av magen, så ser
jag på den lilla kulan !

jag la i en toning i håret i förrgår. mörkare. och så plockade
jag ögonbrynen igår. vet inte om jag tycker det blev bra. känner
mig dassig oavsett just nu ! måste nog piffa upp mig på
andra sätt för att känna mig vacker !



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för bilderna.. :) Vilken söt mage du har fått.. Jag önska jag kunde va nere i gusum just nu.. vill ju va med under din graviditet.. :( Kram tette