onsdag 24 september 2008

ytterligare en dag !

en fin höst dag blev det till sist idag, den började med tjock dimma. men när den väl försvann så kom solen! helt underbart ! man måste passa på att njuta av vädret. det r nog få sol dagar under hösten...jag skulle ha klippt gräset idag men det hann jag inte med... det blev att fika med syrran på förmiddagen och sen halv tolv hade jag tid till barnmorskan. och det brukar ta ca en timma där !

hon kollade blodtryck och hb och hjärtljud och sf mått, ja allt som man ska... så mitt blodtryck ligger på 110/80 och mitt hb har gått upp till 119, så det va ju kanon ! kanske börjar piggna till snart då. mitt sf mått va 24 och det är ju perfekt eftersom jag är i slutet av vecka 25 nu. min vikt va kanon, hade gått upp 1,3 kg på lite över tre veckor. känns så skönt att det är så med tanke på hur mycket jag gick upp när jag väntade felicia. stackars min kropp alltså. trettiotvå kilo på nio månader är mycket att gå upp... men felicia blev ju en söt och underbar tjej och jag är otroligt lycklig över att ha henne. så hon va värd vart enda kilo...
det känns i alla fall bra att inte gå upp så mycket denna gången, önskar att jag inte går upp mer än 15 om jag nu måste gå upp så mycket, och i så fall önskar jag att jag gick ner dom snabbt som tusan efteråt.... skulle va en underbar tanke!
men vikten är ju inte allt. men eftersom jag gått ner så mycket efter operation så vill jag fortsätta ner till mitt mål som är mellan 65 och 70 kilo. och det ska jag lyckas med innan sommaren 2009. då har jag gått ner all min vikt och fått en bebbeli under mindre än två år om jag lyckas med det målet ! det vore väl något !

i morgon, ska jag försöka orka klippa gräset, jag ska även klyva lite ved och fixa lite. barnen ska städa sina rum så dom ser skapliga ut och så ska jag åka och slänga papper och sånt på återvinningen. blir skönt att tömma lite.... vi måste ju snart komma igång och byta rum också. det känns som att veckorna går men inget händer ! och två av rummen ska ju faktiskt målas om också... och i vårt nuvarande datarum som michelle sen ska få så ska det upp en vägg också. fy va vi har att göra.
vi har även massor att göra utikring. åka till skroten med en massa saker som man inte har användning för och fix. det blir ju skönt sen när båten ligger hos ronny och vedhögen är bortkapad... då ser det ju mer ordning och reda ut ! hoppas jag ! nästa år ska jag börja fixa lite snyggt med trappen på vårkanten tror jag ! men det ligger i framtiden ! nu ska man fokusera på det som ska hinnas innan bebisen kommer och innan julen....

petri försöker sluta röka tror jag ! och jag kan väl känna att humöret inte riktigt är i topp ju mer timmarna går ! men jag får väl försöka stötta och vara en förstående fru... fniss. en ogift fru. men i alla fall. vore ju underbart om han kunde sluta röka. då skulle vi bli en lite mer hälsosam familj och kanske skulle han till och med kunna börja träna så att vi kan göra det tillsammans. skönt. det som vore skönast är väl att veta att vi kommer att leva längre för våra barn. men men det är något han måste klara själv. jag klarade min rökavvänjning själv och hade inte alls 100% förståelse för mitt usla humör då. dessutom så va jag gravid och extremt känslig för allt. men jag klarade det och mår så himla bra över det idag och mår så bra oavsett idag, dessutom så märks det i plånboken med. nu har jag inget beroende. jo kanske ett fniss...... men ciggen och kaffet är i alla fall inte av ett beroende längre.även om jag fortfarande vill ha en skvätt kaffe på morgonen men jag klarar mig utan hela dagen och jag har ju alltid varit en riktig kaffe tant...

jo barnmorskan sa idag att jag förtillfället är en perfekt gravid. det låter väl bra, alla värden och vikt och allt är perfekt. känns skönt att veta... fniss! man kan väl få vara lite stolt i alla fall !

felicia och ellen och michelle har studie dag i morgon och på fredag. så i morgon slipper jag gå upp hemskt tidigt, men jag lär nog vakna tidigt i alla fall är ju extremt ljudkänslig nu för tiden . och ellen gillar ju inte sov morgon så mellan sex oxh sju slår ju hon upp sina bruna. och då är det väl bara acceptera läget att det är färdig sovet lixom.... hoppas hon vaknar senare eller kanvara lite tyst en stund.

nu ska nog jag krypa i säng. men jag skriver säkert i morgon igen.

natti natti på er och sov gott !


Inga kommentarer: