lördag 4 oktober 2008

en härlig lördag !

underbara höstdagar !







ja, jag måste väl erkänna att trots att jag va ledsen igår och kände mig väldigt illa till mods gällande allt tror jag, så känns det bättre idag. vi har haft en lugn dag.jag började dagen med att vakna vid åtta av två barn som ville äta frukost med mig. så jag släpade mig upp efter att jag legat en halv timma och försökt vaknaoch klappat magen, för den va väldigt sned i morse. ha ha jag va jätte kissnödig och bebbeli valde en sida att ligga på. troligen va det mer utrymme där.... magen ser ju så tokig ut när bebisen lägger sig på ena kanten !
jag kom upp till sist i alla fall och fick tömma blåsan !
efter det blev det frukost, barnen ville äta den framför tv och jag valde då att sitta vid datan eftersom jag inte är så där jätte förtjust i alla tecknade serier som går på alla barnkanaler. dom kan bli lite för tradiga ibland kan jag tycka ! så jag njöt av mitt kaffe och min macka och försökte inse att jag va vaken. sen gick jag och elda. skön
t att få duscha tänkte jag, så det blev en lång dusch, och så väckte jag petri. han va som en solstråle, jätte glad och mysig... så han hade nog sovit gott....

vi tog det allänt lugnt och barnen lekte och vi åkte till affären och sen ut och släppte hundarna i skogen, det gillar dom ju ! så dom fick springa av sig och jag tog med mig kameran, det gjorde jag igår också när barnen va med mig, så jag fick en del fina bilder, både igår och idag, hösten är ju så underbar på sitt sätt, med vackra färger och allt. och idag va ju vädret toppen också, vilket får mig och min deppighet att må toppen, all gråt och ledsamhet försvinner och man kan bara slappna av och njuta... så skönt, jag satte på lite gary moore musik på stereon och njöt av idag också. han är ju så underbar och musiken får en verkligen att slappna av ! behöver nog hitta mitt lugn och sätt att slappna av men ändå vara lycklig på just nu ! för det är ju trots allt viktigt när man är gravid, att man mår bra ! annars också. men nu är jag ju inte ensam i min kropp, jag har ju en till att tänka på !









bilderna som jag tog igå
r kommer med i detta inlägget, jag vill visa er hur fina de blev. tycker jag i alla fall ! och dom som jag tog idag !

nu sover alla barnen och petri jobbar i källaren, det är ett under att jag fortfarande orkar vara vaken. men jag vill så gärna träffa petri lite innan jag somnar också. i morgon bitti ska små tjejerna och jag upp tdigt för dom ska uppträda i kyrkan. så jag tänkte jag skulle titta på dom tillsammans med mamma!

nu ska jag avrunda. och så ska jag nog fundera över att sova trots allt ! men jag skriver säkert mer i morgon !
suss gott på er !
kr
am !


Inga kommentarer: