söndag 5 oktober 2008

söndags morgon i kyrkan kan ni tänka er ?



ja så är det ju !
vi startade morgon med att gå upp klockan sju, och det va ju inte va jag ville en söndag, men klart man gör det för sina barn.... så det va bara att fixa frukost och kläder och hår frisyrer och fixa sig själv för att va
ra i ringarums kyrka kvart över nio. och vi hann, vi va där fem över nio. helt ok, men jag skulle ju inte va där förrän tio då gudtjänsten började. innan skulle ju barnen repetera. så jag mötte upp min mamma vid macken och tog en kaffe. det va gott för jag frös som satan i stormen, hemska höstväder, det som va så vackert igår ! suck !
så här såg barnen ut när de stog och sjöng i kyrkan. det va jätte fint och dom va super duktiga. präsetn dansade och sjöng han också. en sån häftig präst inte så där traditionell och tråkig som en del präster är. utan en helt underbar ungdomlig präst, helt ok !
under gudtjänsten började prästen helt plötsligt att glo på mig så ja
g undrade varför och mamma poängterade det för mig också. vi började undra varför? och efter gudtjänsten kom han fram till mig och berättade varför.
han tyckte att jag såg så vacker och lugn ut där jag stod och klappade magen och bara njöt... han tyckte det va fridfullt och fint sa han. gulligt sagt av honom, och på något lustigt vänster så även om man inte är troende så får man något lugn i sig när man går in i en kyrka och jag tror det beror på att det inte finns radio, mobil, bilar, neon ljus, stress, affärer, och att när man är där så är man där av en anledning. och då släpper man allt annat känns det som! jag vet inte, men så känns det i alla fall. och jag tror att fler med mig känner så ! tror inte
det har med gud eller jesus eller va som att göra utan bara att det är en lugn plats. och jag valde att tända ett minnesljus till pappa och miika och rikard idag också för det tycker jag är fint att göra. nog om det!

när jag kom hem väckte jag petri och vi drack lite kaffe tillsammans. sen skulle vi ut med vovvarna och handla och så och då kom mamma och kim förbi. så det blev lite stressigt... och än mer stressigt skulle det bli. för jag hade kollat fel på bio tiden. våra barn har gått på helspänn hela veckan, för att vi lovade dom en överaskning om dom hjälpte till med veden. så idag skulle dom få den, och det va bio att se wallE och dom anade inget. jag
trodde den böjade fem men den började tre tur att vi kollade en extra gång. så stressade vi iväg på det också.

så när dom va på bio så fikade petri och jag och mamma och kim. det va lite synd att barnen inte fick va med och fika men dom fick ju se bio, kim ville inte följa med för att joachim skulle ändå köpa den filmen till henne sa hon och hon ville inte göra pappa
besviken med att se den innan ! så hon stannade hos oss. och de va ju trevligt de också. jag började förbereda tacosen och pratade samtidigt och sen när mamma och kim åkte så tog vi våra vovvar igen och släppte dom så dom fick busa i regnet, sen hämtade vi barnen och åkte hem och åt. dom tyckte att filmen hade varit bra och va nöjda med sin överaskning. kul det ! så nu är klockan redan sex. tiden går så fort allra helst när alla är lediga! snart är det dags att sova. petri är i källaren och barnen babblar i köket och jag sitter här... så skönt att alla verkar nöjda.. bebisen sparkar i min mage och hoppar på min urinblåsa. och vovvvarna ligger utslagna... ute regnar det som tusan och blåser, men inne är det skönt ! snart ska barnen få duscha..... jag ska bara ner och elda först !

hoppas att ni har haft en bra söndag för det har jag trots att den va lite stressig stundvis och nu är jag ganska seg... men vi har haft det bra i alla fall....

jag kanske skriver senare igen, annars blir det säkert ett litet inlägg i morgon igen.

pussar och kramar till er!

Inga kommentarer: