torsdag 9 oktober 2008

urinvägsinfektion ! inte skoj !

hej !
har inte hunnit skriva ännu tack vare att det blev bråttom i morse. jag ringde vårdcentralen och fick tid kvart över tio. så det va bara att kasta sig in i duschen och åka typ.
väl där så gick det jätte fort för ovanlighetens skull. fick komma in till doktorn direkt och lämnade urinprov. och jo visst lite bakterier i urinen som tyder på urinvägsinfektion, så han skrev ut penecellin. men jag tänkte pröva i två dagar med tranbär och citron först och se om det gör nytta. det är ju inte bra att äta penecellin när man är gravid. så jag avvaktar, mamma köpte tranbärstabletter på hälsokost affären idag och jag ska köpa citron ikväll så ska jag väl få ut alla bakterier. allt som är surt tar ju kål på dom för bakterierna gillar tydligen inte det. jag ska även försöka dricka en himla massa vatten för att kissa ut dom. gamla huskurer, jag tror på dom faktiskt. och med tanke på penecellin och dess effekt på bebis och allt så vill jag undvika det så länge det går !

jag ska ju till barnmorskan på tisdag så då kan hon kolla ett nytt urinprov och se så dom små bakterierna har åkt ur. och det lär jag väl även känna efter helgen, just nu trycker det ju på hela tiden, får ju gå och kissa i ett kör....
igår kväll hade jag sammandragningar och ont som tusan. så då blev jag rädd som tusan för jag har inte tänkt föda barn riktigt än, det känns lite tidigt, men tydligen så kan trängningarna i urinblåsan göra så en förlossning startar och det vill jag inte, så nu håller jag tummarna på att det är lugnt, och jag har inte haft ont idag så det är ju skönt, bara varit kissnödig.
doktorn som jag va oss va en ung pollack, men verkade ganska bra.. jag ska lämna nytt urinprov om två veckor till honom för att se så den här infektionen gått över.

annars idag, jaa mamma har namnsdag det är ingrid och det heter hon i andra namn så jag bjöd henne på thaimat. vi delade en portion eftersom ingen av oss är stor i maten. och jag blev proppmätt, jag köpte även en kaka till kaffet så vi firade hennes namnsdag ordntligt. och nu är jag nyligen hemkommen. barnen kom också nyss hem. dom har varit på resa till norrköping med sin klass idag. dom skulle till stadsmuseet och kolla, och dom hade haft skoj!
petri jobbar till fyra så då ska jag ha lagat mat tänkte jag! den här dagen blir ju väldigt kort tack vare att jag va tvungen att åka iväg till doktorn. men sånt händer, jag tar hellre det säkra före det osäkra.


nu ska jag nog lägga mig en stund och slappa i soffan. men jag kanske skriver ett till inlägg idag om jag hinner med det ! i morgon ska jag skjutsa barnen till stan och sen blir det nog att fortsätta rensa på vinden eller hålla på med veden i helgen. så nog finns det att göra alltid. vi hinner kanske med att gosa lite också se någon bra film och bara hålla om varandra också !

ha en bra eftermiddag allihopa!

kram !

Inga kommentarer: