tisdag 7 oktober 2008

hösten !

hej ! eller god morgon! ja något i alla fall.
här sitter jag och äter lite mellis. det blev havregrynsgröt idag.
det har börjat smaka gott igen.ett tag blev det för mycket och då smakade det inte gott
till slut.

jag har redan hunnit elda och tvätta två maskiner så jag ska for
tsätta plocka lite under dagen. skönt att få lite gjort. jag har även vikt tre maskiner tvätt. det va egentligen michelles jobb, men hon "glömde" det igår så hon får göra något annat idag eller så får hon vika det jag tvättar idag, för det har blivit mycket tvätt nu när jag rensar rummen. och vinden.

grovsopsbilen kom och hämtade ett lass igår och petri och jag va borta med två stora säckar till myrorna med kläder och en full säck med papper till pappersinsamlingen. så nog rensas det så det står härliga till nu i alla fall. funderar över att fortsätta rensa lite i barnens rum, jag började ju igår. men jag gjorde klart allt utom deras barbielådor. tänkte att det kan dom göra själva. men kanske att jag gör det, vi ska ju byta rum snart så jag vill få så mycket som möjligt gjort i deras rum innan så det bara är att flytta saker mellan rummen. jag hoppas att vi kan plocka up
p loftsäcken på övervåningen i helgen, så jag kan börja måla michelles rum då också. sen går det ju undan när den biten väl är gjord. det är ju den biten jag inte kan göra själv.

jag ska fortsätta rensa, lite lugnt idag, i övrigt ska jag gå med mina hundar nu när jag ätit upp gröten och sen ska jag väl även försöka få in en lång skön dusch också. för det är såååå skönt. tänkte jag ska försöka åka till min mamma och bada någon dag. skulle va underbart att få bada en timma eller två. fniss, det va så länge sen och det är så skönt när man har bebis i magen. avslappnande!!!

igår va barnen på kvarngården och fick ansiktsmålning, visst blev dom fina?
två små hundar !


hoppas att ni får en härlig dag ! för det ska jag ha, solen börjar komma fram och dagen ser ju ut att bli riktigt fin. en vacker höstdag i alla sina färger, sååå underbart!

kram på er !


Inga kommentarer: