fredag 10 oktober 2008

varför ska det göra ont ?

jaha, då vaknade jag denna morgonen med en enorm smärta i min kissblåsa. fy vad det gör ont att ha urinvägsinfektion. fattar inte att det kan göra så ont. men tydligen. jag gick upp och kissade. och har sen dess varit två hundra gånger och kissat.
måste säga att jag vill verkligen slippa detta nu. smärtan är väl inte det som är värst. det som är värst är väl att vara orolig för bebisen att den ska påverkas på något vis. jag har läst att det inte ska vara någon fara för bebisen så vida man inte får fel peecellin. men så får man höra från andra att det är fara. och då kommer den där hemska känslan i korppen. jag vet inte vad jag skulle göra om det hände någe med min lilla bebis.
jag har pratat med min läkare och enligt honom är det bara lite bakterier och det ändå som kan hända är att förlossningen startar för tidigt.
jag vet en vän som gick med urinvägsinfektion större delen av sin graviditete och hennes lilla pojke kom ut nästan tre veckor efter beräknad dag och han är en jätte pigg och hrlig tre åring nu.
men man ska ju aldrig säga aldrig.
jag funderar över att ringa förlossningen för att kolla vad dom säger. för min barnmorska ringde aldrig upp igår och idag är dom lediga. lite jobbigt att det är så svårt att få tag i henne.
ja, jag avvaktar lite under dagen och kanke ringer någon sen. man ska väl inte vara larvig heller antar jag !


idag ska vi skjutsa barnen till deras andra föräldrar. hasse kommer ju hem från italien idag, men han ville få felicia direkt. och det förstår jag. får se hur dags han är i närheten.
i övrigt idag har jag inga direkta mål med dagen. ska försöka ta det lugnt så att jag inte får en massa sammandragningar. petri slutar vid fyra och de små tjejerna är hemma vid halv ett och michelle vid halv tre tror jag. så det blir väl att packa och fixa under eftermiddagen och sen när petri kommer så åker vi till stan. kanske man kan fika därinne. för vi har inga ärenden dit egentligen. mer än att lämna barn.

idag känns längtan efter att få föda bebisen väldigt stor. jag kan inte minnas att jag va så här orolig under graviditeten med felicia. men det kanske beror på att man blivit äldre och mer medveten eller att jag väntat så länge på att bli gravid igen, längtat så mycket. petri är också orolig nu tack vare urinvägsinfektionen. och det är ju mer jobbigt för honom tror jag, för jag känner ju ändå bebisen där innne. vi får se vad vi gör, kanske försöker vi få komma till en doktor på förlossningen idag bara för att få kolla upp allt innan helgen. det vore skönt ! kunna slappna av lite !

jag hoppas dagen blir lite mer lugn vart efter'!

hoppas att ni får en bra dag !

kram !

Inga kommentarer: