söndag 12 oktober 2008

barnfri helg. !

så va denna helgen över, nu är det söndag morgon och jag sitter och dricker lite kaffe. urinvägsinfektionen har inte gått över så jag måste hämta ut penecellinet i morgon. fy, jag ville ju undvika det nu under graviditeten för jag litar inte på medicin så. knappt jag tar panodil när jag är gravid. men men, kanske måste inse att en infektion kan vara farligare i långa loppet...

idag kommer barnen hem, det ska bli skönt. vi,både petri och jag har varit lite domnade bara för att barnen inte varit hemma. jag mådde inte särskilt bra igår, hade ont i magen och kände mig allmänt hängig, sov större delen av dagen och bara va i en dvala. så vi har inte gjort något alls på hela helgen. men samtidigt är det ju skönt att ta det lugnt allra helst för att jag inte är riktigt frisk. men det ska ändå bli skönt att få hem barnen och veckan börjar igen. petri jobbar kväll ikväll och i morgon är det skoldags för barnen. michelle ska ha praktik i två veckor.

på tisdag ska jag till barnmorskan på kontroll och då fyller mamma år också så syrran och jag pratade om om vi kanske skulle äta lunch ihop vi tre. det kan ju vara trevligt ! jag skulle behöva åka in direkt på morgonen för att ta lite blodprov inför ett års besöket hos kirurgen också. dom vill ju ha det ! vi får se hur jag gör.

idag ska jag förmodligen träffa tette en stund, och så ska jag städa lite. barnen kommer ju vid sex så det finns ju i alla fall lite tid kvar att fixa innan dom kommer. tette är nere från dalarna och då gäller det att passa på att ses, vi skulle gjort det igår, meneftersom jag inte mådde bra, så blev det inte så tyvär... himla trist !


nu ska jag sätta fart, men jag kanske skriver mer i kväll!

puss och kram !

Inga kommentarer: