lördag 18 oktober 2008

god kväll!

ja, nu är det kväll lika snabbt som det va morgon !
eller ? dagen bara sprang iväg, vet inte riktigt vart den tog vägen. men det gick fort.
nu sitter jag här med en kopp te och planerar att lägga barn snart.
vi har lovat dom att ligga hos dom en liten stund ikväll ellen har tjatat på petri sen i förrgår.
felicia är ganska tillfreds oavsett, men tycker ändå att det kan vara mysigt!

så vi ska vila hos dom en stund och sen ska jag hoppa in i duschen för jag är lite frusen och trött.
jag behöver en varm och skön dusch.
idag har vi varit i stan för att petri skulle köpa en sak på clas ohlson och barnen skulle få lördags godis. så vi gick dit vi skulle och så stannade vi på willys i söderköping för att handla mat sen åkte vi hem.
lagade mat och sen efter det kom hasse och ville träffa felicia lite, så då letade vi fram bilder på örjan och rallybilarna och allt samtidigt. det är klart det är roligare för honom att ha dom bilderna än vad det är för mig ! så nu har han ju i alla fall fått dom !
igår va hasse och beställde blommor till begravningen så då fick han beställa en liten enkel bukett från felicia och mig också. tyckte det va brukligt ! och hasse hade också tagit med sig dödannonsen ner så jag fick se den. känns så otroligt overkligt, kan faktiskt inte riktigt förstå ! men men. så är det väl !
döden är inte enkel.

ikväll är jag trött, eller jag har varit trött i princip hela dagen. inget skönt , men det beror nog förmodligen på att jag gick och la mig sent igår och hann ändå med att vara uppe och kissa fem eller sex gånger och ändå va de så de skvalade i öronen på mig när jag vaknade....
min lilla bebis gillar att hoppa på min blåsa uppenbarligen. känns ju lite....
men jag älskar att känna den lillas rörelser och sparkar och jag älskar att slippa oroa mig för att något skulle kunna vara fel för att den inte rört på sig på en stund. idag har det visserligen varit lugnt, men det beror ju på att jag gått omkring hela dagen. förut när jag la mig på golvet för att sträcka på mig så hoppa de som tusan där inne... SÅ UNDERBART:::::

jag har tyvär inte fixat några nya skojjiga kort idag.
tänkte jag skulle be petri ta lite annorlunda kort nu i helgen.
och jag tänkte även försöka se om vi i familjen kan ta en prommenad tillsammans under morgonen. det är ju så mysigt ute i hösten. sen vet jag inte om jag skulle försöka kicka igång projektet renovering här hemma. tycker det börjar bli dags. så om man bara kunde komma lite närmre lösningen så vore det underbart. kanske om jag kunde tömma nästan allt i barnens rum så att jag kan måla när de är hos sina andra föräldrar i helgen så skulle vårt sov rum och små tjejernas vara klara, sen är det ju bara michelles kvar och då tvingas ju hon och hjälpa till också för att se resultat inte bara säga till mig ! så det kanske vore en idé. ska se om jag kan få lite gjort som sagt va.... barnen kan ju plocka ner saker från hyllor och väggar själva. och då är det ju inte så farligt mycket kvar sen !


nej nu mina vänner ska jag nog ropa upp petri och lägga barnen !
men jag skriver säkert mer i morgon !

puss och kram på er !!

hej svejs !

Inga kommentarer: