måndag 13 oktober 2008

en bra dag !

hej på er!

jo visst har det varit en bra dag till största delen.... lite stress i mellan åt. men det är nog jag som inte planerar allt så bra med tid
er och så. allra helst när jag inte vill planera !
började morgonen med att vakna,trött som vanligt, men på gott humör. kände inte ens av urinvägsinfektionen. helt underbart.
så skjutsade jag barnen och rastade vovvarna och så bestämde jag tid med tette. så klockan tio åkte jag till viken för att fika med henne. så vi gick till ett litet café som heter lilla blå och tog en macka och en kaffe och faktiskt kostade jag på mig en nöt kaka. den va smaskig men jag mår ju inte kanon efter en sån... tette tog samma som mig. och lilla theodor, ha
n är för söt, väldigt lätt att ha med sig måste jag säga...
sen efter fikat gick vi affärerna på viken och kollade b
ebbekläder och jag provade två tröjjor som va såååå snygga... så det kan bli så att jag måste åka tillbaka och köpa dom ! fniss. men tyvär finnns inga pengar just nu ! så det får bli en senare fråga. tyvär men så är det ju att vara fattig.
när vi gick där så träffa vi på kristin, så vi tog en fika till. men denna gången på ett annat café och det blev bara en kaffelatte. mumsigt ! men så mättande.

sen pratade vi lite vid bilen och så va de dags för mig att åka hem för jag skulle ju hämta barnen och skjutsa dom till kvarng
ården och så fixa mat till petri innan han skulle till jobbet, så just där mellan halv två och halv fyra blev det lite stressigt. men så är det ju ibland.
efter det har jag scannat bilder, eldat och fixat med disken. och ätit kvällsmat. så nu sitter jag här och bloggar lite. dagen har varit bra. jag känner mig nöjd.

i morgon är det dags för barnmorskan, och det känns skönt att få åka dit, blir alltid lite lugnare efter att jag träffat henne. så hon ska kolla prover och så. jag tänkte passa på att lämna blodproverna som kiru
rgen ska ha för ett års besöket också, men jag måste tyvär vara fastande då, så det blir ingen frukost för min del i morgon. jag som tycker frukosten är helig. men en dag ska man väl kunna stå ut. så jag åker väl in till söderköping ganska tidigt och ger blod och så upp till mamma och käka lite och fira henne lite för hon fyller ju faktiskt år i morgon. så kanske om jag orkar så lånar jag hennes badkar. har ju inte badat på hundra år... vi har ju bara dusch. jag som älskar att bada. men någongång när vi får ordning på huset så ska vi ha badkar....
just nu är ju allt lite upp och ner.. men det ska väl bli bättre ! förhoppningsvis innan bebbeli kommer. vilket känns nära nu... jag är ju inne i vecka 28, vilket innebär bara 12 veckor kvar. så tiden går så grymt fort. fattar inte...
här ser ni vagnen som jag helst av allt vill ha, den är ju såååå snygg... vi får se om det blir den eller någon annan. måste försöka sätta lite press på petri att ringa sin mamma. tiden går ju så fort. och vagnarna har ju ca 10 veckors leverans tid i värsta fall...

snygg va !

nej ni mina vänner och alla andra... nu ska jag fixa i ordning lite här och lägga barn och så. men jag skriver efter jag varit hos barnmorskan i morgon !
hoppas att ni får en trevlig kväll....

kramar från mig !

Inga kommentarer: