onsdag 15 oktober 2008

torsdags morgon! en regnig morgon ! fnys, tycker inte om !

goder morgon !
idag kan jag inte påstå att vädret är så där jätte aptitligt. man känner inte bara för att gå ut. snarare känner jag i alla fall för att ta min varmaste mysigaste filt och lägga mig i soffan, sätta på de sämsta serierna på tv och bara ligga och ha det varmt och skönt hela dagen.... visst låter det mysigt ?
nej, jag gillar inte höstregn, det känns aldrig skönt. sommar regn och vår regn är på ett annat sätt.
men som sagt, det regnar, så det är väl bara a
tt gilla läget och ta tag i vad som än händer idag. och idag kommer då syrran och hanna för att hämta mig, vi ska åka till pappas grav och hanna till sin mammas och vi ska fixa i ordning dom lite. och så ska vi väl ta en fika efter det antar jag. så det blir väl trevligt, bara så synd att det regnar. men men man kan ju inte få allt. fniss!


idag har jag ett enormt tryck neråt och jag känner mig hemskt kissnödig hela tiden. vet ej om det beror på att jag inte fått urinvägsinfektionen att försvinna eller om det beror på att min lilla bebis bstämt sig för att ligga och trycka extra mycket neråt idag bara för att det känns skönt att leka med min blåsa. ha ha !
i vilket fall så känns det inte alls skönt faktiskt, gör till och med lite ont. så jag skulle föredra om bebisen la sig lite högre upp. eller så om det nu är urinvägsinfektion så får jag väl börja med penecellinet i alla fall. väntar ju på svar från barnmorskan ! får se vad hon säger !
det känns lite jobigt att inte riktigt veta hur man ska göra för att göra det bästa för bebisen, jag vill ju inte göra något som kan påverka den fel, törs ju knappt ta en panodil för att jag tycker det är hemskt att
påverka bebisen med tabletter. men då är ju frågan vad som är farligast, infektionen eller penecellinet. så jag får nog ta mig en funderare. nu har jag i alla fall druckit två koppar kaffe och en halv liter vatten, och det brukar ju hjälpa om man dricker för att få bort den tryckande känslan i alla fall.

petri har varit ledig i natt och det känns mycket skönt.jag sover så himla mycket bättre då. så i natt har jag bara varit upp en enda gång på toan. igår va jag nog uppe fyra. så i natt har jag sovit gott faktiskt. det kan ju bero på regnet också. nu sitter jag här och väntar på att pannan sk
a bli varm så att jag kan duscha så att jag ska vara klar när syrran och dom kommer. dom skulle väl komma runt tio tror jag
om det inte blir någon förändring nu tack vare det vackra vädret!
min lilla bebismage. sittande i data stolen tänkte det kunde vara en rolig vinkel som jag inte fotat förut. bilden är tagen nu på morgonen.


nej, nu mina vänner ska jag nog gå och fixa till mig. väcka petri och låta dagen komma igång ! hoppas trycket neråt släpper, än så länge får den inte komma ut. visserligen petri kom ju ut någonstans runt denna vecka och vägde strax under kilot när han föddes, så prematur barn, i allra högsta grad. men jag vill nog ha kvar bebisen på tillväxt ett tag till. jag älskar att vara gravid, även om det är oroande ibland och man har små krämpor. men känslan av att det utvecklas en liten varelse inuti mig som jag kommer att älska för alltid och som kommer att vara lika underbar som felicia. den vackraste gåvan en människa kan få. så himla underbart, skulle kunna skaffa tio barn till. jag bara älskar att vara mamma. och allt va det innebär ! även om det kan vara påfrestande och jobbigt också naturligtvis. men allt i livet är ju inte en dans på rosor.

nej, nu ska jag hoppa in i duschen. men jag kanske skriver mer sen !

puss på er !
och försök ha en bra dag trots detta hemska väder !!!

Inga kommentarer: