tisdag 14 oktober 2008

barnmorskan och kalas och blodprov. allt på en gång !

goddagens !
nu sitter jag här alldeles ensam hemma. ganska skönt dock.
små tjejerna är på tjejbadet och michelle har praktik så jag tror hon kommer hem framåt sex tiden. petri jobbar sista natten. så skönt. mina vovvar väntar på att v ska ta en eftermiddags sväng så det ska vi väl snart göra!
i övrigt så har dagen varit bra, förutom att jag va tvungen att fasta i morse inför blodproven eftersom det va fasteprov tolv timmar. det gick bra att lämna blod, killen som satt i labbet va jätte duktig. efter det mötte jag upp syrran i sörping för att handla en blomma till mamma. så det blev en fin blomma och ett kort och så åkte vi och gratta mamma.
där fick jag äntligen min frukost. så underbart. en ost macka. och till efterrätt en bulle. och så illamående tack vare att jag va fastande så länge och så fick magen mat med fart, så magen blev chockad. men det gick över. klockan ett skulle jag va hos barnmorskan och mamma fick följa med denna gången. skojjigt för henne också att höra sitt barnbarns hjärta.

så allt va bra med min lilla bebbeli även denna gången. hjärtat slog 140 slag per minut och mitt sf mått va 27. troligen så har bebisen fixerat sig med huvudet neråt. ganska häftigt att den gjort det så tidigt, felicia gjorde inte det förrän två veckor innan förlossningen.
mitt blodtryck va 110/65 och mitt hb 128. mitt blodsocker va 3,4 och jag hade bara gått upp 1 kilo sen sist, för tre veckor sen. hon sa att det va kanon alltihopa. känns ju skönt att veta. så totalt sen den 27 maj till den 14 oktober så har jag gått upp 8,1 kilo. vilket inte jag tycker är alls mycket även om det känns med tanke på att jag gått ner så mycket innan.
och jag hoppas väl att jag kan fortsätta med det efter sen ! börja gå massor och kansek friskis till våren. eller simma lite oftare .
nästa gång jag ska till barnmorskan är den 4 november och så ska vi på tillväxtultra den 11 november. känns skönt att den dagen närmar sig. jag vill se min lilla bebis igen. och den här gången ska ju petri va med. så mysigt !

nej. nu ska jag ta mina fyrbenta vänner på en liten runda. men jag kanske skriver senare eller i morgon! kanske lägger ut lite foton senare. det är alltid skojjit!

ha en bra kväll....

kram !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Ja du jag skulle egentligen ha åkt igår, men glömde bort fastandet;) så det fick bli idag....och jag har också världens huvudvärk!!! Blir tokig!!! Har liksom inte släppt än! Och nu är det kväll.
Tar gärna en fika...ska bara hitta en dag det passar dig och mig.

Kram