lördag 10 januari 2009

åh en sån tidig lördag !


felicia och jag på nyår !


jaa, idag va vi tvugna att vakna tidigt.. jätte tidigt ! i och för sig så har Leo hållt igång mellan ca 3 och 5 men sen mellan 5 och 6 fick jag sova. klockan 6 ringde petris klocka och det va dags att gå upp.. *gäsp*
vi skulle på återbesök på bb, och det gick inte att få
någon bättre tid utan doktorn va bara där vid 8 på morgonen. så det va bara att hoppa upp.... mamma skjutsade oss, eftersom jag förmodligen inte är den bästa föraren just nu ! med tanke på ärret på magen och att det fortfarande gör ont.
så jag hann tyvär inte äta frukost eftersom Leo tar lite tid på morgonen och det gör ju jag med. så det blev en banan på vägen. Leo är så duktig i bilen. han sover som en liten stock...
tycker nog att det är ganska skönt.

felicia va lika dan när hon va liten. det räckte med att hon såg en bil så sov hon... skönt att man kan åka iväg enkelt då ! slippa oroa sig att barnen ska skrika en timma!
i alla fall. väl där så gick vi upp och kom precis lagom i tid. oc
h sjuksystern kom bara några minuter efter oss. så det blev vägning och provtagning.
Leo har gått upp över födelsevikten så från 3015 ner till 2800 som han vägde på utskrivningen till 3080 idag på återbesöket och han är 6 dagar gammal. känns skönt, då vet man ju att han får den maten han behöver i alla fall... och mat f
inns det i överflöd. *ler*
dolly parton som petri säger !
! fniss!

pku provet gick också bra. han blev stucken i handen och sa inte ett ord... grät inte, men snuttade som tusan på mitt finger. det som Leo tyckte va jobbigast va att behöva vara naken och vänta på maten när doktorn sen undersökte honom, hans leder och allt...

men allt såg jätte bra ut och han va frisk och gick upp i vikt precis som han ska !
underbart !


under resten av den här dagen har jag av någon anledning hållt i gång och kännt mig ganska pigg, jag har vikt tvätt och plockat i ordning och så fick jag av
någon anledning ork att steka pannkakor till de andra i familjen. det är ju en av barnens favorit rätter och jag ville göra dom glada. och jag tror dom blev ganska glada...
petri va ute på långpromenad med vovvarna under tiden jag lagade pannkakor. skönt för både honom och dom ! jag längtar också efter en promenad!

nu leker små tjejerna och petri vilar. Leo sover och Michelle ser på tv. och vovvarna sover... så jag passade på en liten stund vid datan!
idag har jag inte vägt mig så jag vet tyvär inte om det händer något på den fronten !

nu ska jag ta hand om min familj... men jag skriver säkert i morgon igen !

kram på er !ja just de, mina stora tjejer har klätt av granen idag också!
skönt att bli av med den, den tar upp halva tv rummet!!!


kram !


1 kommentar:

Malin sa...

Ett stort grattis till dig!!! Så SÖT han är! Är så glad för din skull!!!
Måste få komma och hälsa på sen så jag får lukta på lite bebis;)
Kram