söndag 11 januari 2009

söndagen kom och gick !

ja. idag galloperade dagen förbi...
vaknade klockan sju av min lilla killes hungriga snyftningar!
först tänkte jag somna om en stund men sen beslöt jag mig för att gå upp och mysa med Leo och morgon kaffet i soffan.
så det gjorde vi! jätte skönt. dom andra tjejerna kom upp vid halv tio snåret och petri halv elva. och då väckte jag även michelle. skönt för dom att få sov morgon. allra helst skönt för petri som under natten servade mig riktigt ordentligt. gav mig lite glass på sängen i går kväll och vi såg på film, eller jag försökte men somnade ganska omgående. sen har petri bytt på Leo dom gångerna det behövts och lagt honom till mitt bröst.
och han har även gjort mig sällskap när jag varit vaken och ammat!
mysigt !


jag va så trött igår kväll så petri sa att jag såg ut som en zombie. då är man nog helt slut. men som sagt natten som va fick jag sova helt ok !

idag på dagen klockan tolv kom min syster med familj och hälsade på. hennes barn ville ju träffa sin kusin.
dom tyckte att han va söt och Ronja fick hålla honom. det tyckte hon nog va mysigt! sofia tycker också väldigt mycket om sin lilla syster son värkar det som ! och våra barn va extremt stolta över sin lillebror.det är skoj !
petri och syrran åkte ut i skogen och släppte vovvarna, så magnus och jag va kvar här med barnen. det funkar ju bra. och hundarna fick ordentligt med motion. det behöver dom !
efter att syrran och dom hade åkte så åt vi mat och efter det så har jag i princip bara tagit det lugnt tillsammans med Leo i soffan.
min vän Tina ringde och pratade också... det va mycket trevligt! skulle va skoj om vi kunde ses oftare än vi gör... vart femte år.. fniss!


just nu ligger Leo och sover i min säng, tjejerna har precis lagt sig och petri är ute med vovvarna. och jag sitter här och bloggar. vilket känns rätt så skönt så här efter en helt vanlig dag !
fast kanske inte helt vanlig.. lilla Leo har ju fört med sig lite andra rutiner. men vi börjar komma in i dom, och de känns skönt, jag njuter av att ha en liten bebis igen.. som jag har längtat i tio års tid. undrar hur jag stod ut ?

i morgon om det blir varmt ute kanske jag tar Leo i vagnen och går på en kort liten promenad. jag vet inte om det finns någon oskriven regel på att man inte ska eller att man ska. men jag funderar i alla fall på att ta en liten promenad.
om inte annat kanske jag kan gå ut på gården med vovvarna ett par minuter så jag får lite frisk luft för jag behöver det! somnar ju stående snart av sye brist !


jag har läst en massa om att man får lätt för att gråta och blir extremt känslig efter förlossningen och allt sånt. men jag blev inte det efter felicia. men nu, jag har nog gråtit för en hel del de senaste dagarna... inte för att jag är ledsen utan mer lyckligt gråt... helt sjukt att man kan känna så himla mycket kärlek.
jag tror att man älskar så mycket så man inte riktigt vet hur man ska fördela alla känslor så det blir att man inte riktigt vet hur de ska komma ut...


nu vaknade min lilla gosse. så nu är det mat dags....
men jag skriver i morgon igen

kraaaam


Inga kommentarer: