lördag 17 januari 2009

lördagen, oh va jag sovit gott

ja, inatt har jag sovit helt underbart bra. och lilla Leo också.
han valde visserligen att sova på min mage. och en liten stund gick det an att sova i mellan oss.
han gillar närhet och värme min lilla gosse.
och det är klart att han ska få det. alla barn behöver ju det. en massa kärlek och närhet.

så nu känner jag mig faktiskt ganska pigg och glad idag. och petri ser också pigg och utvilad ut.
vi sov ända till nio. Leo vaknade och ammade vid sju haket och somnade om så jag fick väcka honom vid halv tio för då tyckte jag det va dags att gå upp och han behövde få ny blöjja.
idag lossnade hans navel och det är skönt att slippa den. jag gillar inte när den hänger där och ska lossna. känns inte bra.
idag ska Leo bada. det blir skönt för honom.


i övrigt så händer det inte så mycket idag. ska väl försöka få lite ordning på övervåningen
och fixa till det. det behövs. alla julkartonger står och väntar på att få komma upp på vinden.vilket skapar lite oordning.

lilla svea har blivit halt, hon har fått någon inflammation i ena baktassen så jag måste vårda henne nu också. vilket gör att det inte kommer bli några längre promenader den närmsta tiden för hennes del.

jo just det. jag har gått ner ett kilo till i vikt. så jag känner mig ganska glad för det.
så totalt sen inskrivningen på bb har jag gått ner 7,8 kilo.
det känns bra. och i morgon blir Leo två veckor.

jag känner mig extremt lycklig idag... spenderade en halv timma i morse och bara ligga och titta på mina fina pojkar. alltså Leo och pappa. när dom sov.... dom är så fina.
tjejjerna kommer hem i morgon så då återgår allt till det normala. det blir skönt.

jag skriver mer senare eller i morgon ! ska fixa lite bilder på mig och leo idag också.

ha en bra lördag !

krammm !

Inga kommentarer: