tisdag 24 februari 2009

jaha nästa insjuknande !

så, nu va de felicias tur att få magsjuka.
hon kräktes här nu på morgonen.
det är så trist. nu fick Ellen också va hemma.
förmodligen är ju smittan redan på henne, så jag kände
att det är bättre att båda är hemma så slipper hela skolan bli smittad.
men fy va trist det är. jag mår också illa bara för att jag vet att någon kräks.
men det är väl bara att fortsätta städa och vara noga med handhygienen så ska väl detta sluta snart också! vill verkligen inte få om det igen !
leo har i alla fall klarat sig och jag hoppas att han är skyddad av mitt immunförsvar.

just nu har jag suttit här vid datan och räknat ut vår ekonomi. det ser helt ok ut denna månaden såvida jag inte missat något.

jag vill så gärna köpa en bil. så jag har suttit och räknat på det också!
hur vi skulle kunna få råd till den billigaste toyota previan som ligger på blocket och är nybesiktad.
jag är så less på att inte ha bil. man kan inte bo så här om man inte har bil.
allt blir ju så himla bökigt! plus att jag har ju en hel del besök till bvc och sjukhuset och tandläkare och sånt med både barn och mig. så det skulle underlätta en hel massa om jag kunde få en bil. så nu sitter jag och räknar örena!

kanske skulle vi kunna få ihop pengarna. det vore ju bra !

nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi ut med vovvarna så snart graderna blir lite varmare ute.
Leo mår bra av att komma ut på promenad.
och jag ska ju satsa på att gå ner snabbt i vikt nu tänkte jag så att jag når mitt mål innan sommaren så jag behöver komma igång med träning och promenader regelbundet !
jag gick på promenad igår trots att jag inte mådde på topp.
och jag ska försöka att komma ut varje dag i alla fall på en kort runda!
nu har jag börjat använda stegräknaren igen, så minst tio tusen steg om dagen ska jag få ihop ! då vet jag att jag varit någorlunda aktiv i alla fall !

nej, nu ska jag passa på att duscha innan Leo vaknar och vill ha mat !
men jag skriver säkert senare eller i morgon igen !
ska lägga ut lite bilder från kalaset och lite annat så ni får se också !

kram på er och ha en bra tisdag !


Inga kommentarer: