måndag 9 februari 2009

när man bestämt sig !

visserligen vet jag ju inte om nätterna som kommer blir bra. men de två sista nätterna så har Leo sovit väldigt bra...
känns nästan som man kan börja hoppas att han fått in en dygnsrytm.

han vaknade två i natt och ville äta och vara vaken en och en halv timma. men då hann jag ju somna om innan alla skulle upp så det va helt ok !
felicia kom och väckte mig när dom skulle upp så det va bara försöka öppna ögonen och gå upp. leo sov ju som en stock då. så jag hade kunnat ge mycket för att få sova vidare! och inte för den delen jag vet att barnen skulle klara sig. men jag vill inte att dom ska behöva klara sig helt själva. vill ge dom en kram när dom går och kolla så dom får med sig det dom ska och har klätt sig efter vädret !

idag har jag mått bra, kännt mig glad. så det hjälper väl det där med att man bestämmer sig för att må bättre.
jag känner mig piggare och gladare än jag gjort på länge.
det känns otroligt skönt.
jag la Leo i vagnen idag och tog vovvarna och gick ut i solen och gick en prommenad.
vi va faktiskt ute i nästan en timma. det va så skönt i solen.
och Leo sov så gott nerbäddad i varma sköna vagnen!
det gör väl också att man känner sig gladare. lite sol och frisk luft kan göra underverk med vem som helst !
nu ska jag fokusera den närmsta tiden på att må bra.
ta hand om mina nära och kära och inte låta någon dra ner mitt humör.
måste kanske bli mer ego.

nu är jag trött och skulle gärna sova middag en liten stund.
men tyvär så är det för sent. för då får jag svårt att sova i natt i stället om jag lägger mig nu! lika bra att bäska med och hålla sig vaken ett tag till !

ja ja. i vilket fall. tack till er tina och carita för era fina inlägg. ni är bra vänner ni som bryr er när man mår dåligt.
och tack tette för att du orkar lyssna på mig när vi pratar i telefon !

tur att jag har er !

nu ska jag sätta fart med att läsa läxa med Felicia och sen är nog klockan dags för kvällsmat ! hoppas att jag hinner umgås lite med min sambo innan jag somnar ikväll. blir inte så mycket med det nu för tiden eftersom man inte har ork att hålla sig vaken ! när leo somnar så somnar jag ! med en duns...

ha en bra måndags kväll nu allihopa !

kram !

1 kommentar:

Jeanette1981 sa...

Hej du har blivit utmanad.. Kolla min blogg