måndag 27 april 2009

kroppsfixering !


(kärlek)


(nybadad sötnos)


jag har suttit och tänkt lite på det där.
jag är otroligt tacksam över att jag fått göra operationen
och att jag gått ner så mycke som jag gjort i vikt.
och tack vare de så blev jag gravid och har fått min lilla bebis som jag
längtat så mycket efter.
och jag ångrar inte en sekund min operation. den har fört med
sig så mycket bra !
men jag kan inte hjälpa att jag på något sätt har blivit fixe
rad av vikten !
har aldrig varit det förr.
men nu efter operationen och efter leo kom till världen så mår jag dåligt över att jag väger så "mycke" som egentligen om man jämnför med vad jag v
ägde innan inte alls är mycket !
men jag ser mig som tjock fortfarande.
och jag vill gå ner de här sista tjugo som är mitt
mål.
men det går sååå långsamt nu så jag blir galen !

ett hg ner är inget roligt.
jag vill att det ska vara ett kilo ner varje dag... eller åtminstånde varje vecka.
men det är det inte vilket gjör mig besviken !
och häromdagen hade jag gått upp ett h
alv kilo.
då fick jag världens panik och mådde jätte dåligt. tills jag nu ett par dagar efter går neråt igen.
men jag kan inte vara helt nöjd känner ja
g !
jag vill se vågen stå på typ 65-70 innan jag är h
elt nöjd.
visst är jag galen !
jag borde inte tänka så här men det gör jag ! och jag försöker att inte göra det. men det bara blir så ! jag hoppas dock att jag blir nöjd den dagen då vågen står på ca 65. så att jag då förstår att det räcker.

för tänk om man inte förstår det och fortsätter kämpa för att gå ner !
jag, här ser jag jätte tjock ut tycker jag !


dagen idag har rusat fram och jag kan inte påstå att jag
gjort så där jätte mycket !
jag har plockat i ordning ute lite grand.
och lite grand inne.
och så har jag varit ute och gått.
och städat vårt sovrum. vädrat alla täcken och kuddar och allt. så det luktar så gott i sängen nu !
så vi kommer sova kanon i natt.
och så har jag tvättat sju maskiner tvätt. eftersom jag bytt i sängarna och grejjat.
nu står tjejernas sängar på tur så snart som möjligt och då ska jag även passa på att byta gardiner och så ! så det blir sommar fint i deras rum också !
i morgon bär det av til stan en sväng tror jag !
då ska jag kolla efter klänningar till barnen !

till dopet och till examen ! får vi om jag hittar något snyggt !
min klänning har fortfarande inte kommit så om den inte kommit på fredag så ska jag ringa och kolla med halens vart den blivit av ! för jag känner mig lite nervös-
måste ju hinna få hem den !
petri ska testa sina svarta jeans och så får vi se vad han ska ha för skjorta eller tröjja till det !
något snyggt i alla fall !

(syskonen)

min lilla Leo är inne i en underbar ålder.
det händer så otroligt mycket.
just nu morrar han... hi hi !
han pratar med väldigt grovröst så det låter som om han morrar !
och så rullar han massor på sin filt och tar saker som man ger honom.
han är så intresserad av allt... och det är härligt !
han förgyller verkligen tillvaron för oss allihopa !
tjejerna älskar ju sin lillebror och petri sin son !
jag är sååå lycklig att det blivit så bra !
man får passa på att ta massor av bilder så man fångar ögonblicken!
felicia har ju massor av bilder i album sen hon va liten och det är hon super glad för nu !
medans ellen tyvär inte har det. vilket hon är ledsen för.
och tyvär så kom jag ju in i hennes liv när hon va ca tre så efter det finns det ju lite fler bilder.
men det är synd. att det inte finns fler bebis bilder.
och ännu mer synd är det att det inte finns bilder på petri när han va liten !
det hade varit skoj att se om Leo är lik honom eller inte ! eller om han blir lik honom !

idag har det varit varmt ute ! otroligt skönt.
tyvär så har jag inte tränat idag.
men däremot så har jag gått prommenad.
och det va helt ok ! och så städat en massa,
just nu håller petri på och byter däck på bilen !
han är helt slut stackaren ! men det är ju sånt som måste göras.
och han hade varit klar tidigare om inte hans kompis hade kommit på fika !
men det måste man ju också ta sig tid till.
men snart får min älskling också ta kväller,...
jag har eldat så vi kan duscha och så ska jag göra varm macka till oss till kvällsmat.
jag tror petri behöver det !
sen är det dags att sova !
skriver förmodligen i morgon igen !

kram på er !

Inga kommentarer: