tisdag 23 juni 2009

är värmen här för att stanna nu?
är det sommar på allvar?
man kan ju alltid hoppas.
även om jag tycker det kan bli jobbigt med värmen för Leos skull när vi åker bil
men å andra sidan. så kan han ligga naken mycket mer. han kan vara med på det mesta ute.
tjejerna kan bada och ha skoj. vara ute hela dagarna.
det är ju så mycket skönare att umågs om man kan sitta ute och fika i solen än att sitta inne och ha trist och trångt.
så idag har det ju varit jätte varmt.
och nu på kvällen tog vi barnen och åkte till yxningen.
felicia och ellen badade och petri fiskade. michelle tittade på och leo och jag bara tittade på och mysade.
det va helt ok avslut på dagen.
i övrigt idag så har jag inte gjort så mycket tack vare att jag sovit dåligt natten som va.
leo började vakna vid halv två och höll på och amma till och från tack vare att petri inte kunde ligga stilla i sängen och pratade i sömnen så han väckte lilleman.
så till sist vid kvart över tre beslutade jag mig för att gå ner och se om leo ville vara vaken en liten stund och sen söva om honom.
han va vaken till tjugo över sex. då va det dags att skjutsa petri till jobbet.
leo sov i bilen och sen flyttade jag över honom till vagnen och han sov i ca en timma i tv rummet i vagnen. och jag hann äta frukost och vila en kvart. sen blev de full fart igen.
leo vaknade och tjejerna också.
så idag har det varit segt på alla sätt.
min hemska mens verk har varit fruktansvärd. det va länge sen jag hade så här ont.
huvudverken har släppt och det är huvudsaken.. mensverk kan man ju stå ut med.
även om det är trist !
jag har bäddat rent i vår säng idag så det ska bli riktigt skönt att krypa ner sen.
tjejerna ska få bädda rent i morgon tänkte jag !
i morgon ska vi även till bvc. leo ska mätas och vägas och få vaccin.
känns inget skoj alls.men det är ju ett måste tyvär.
jag känner mig hemsk när han blir ledsen av att et gör ont.
och sist blev han ju så hängig av sprutan !
jag hoppas att han slipper bli det den här gången !
jag ska försöka ta med en leksak som jag kan trösta honom med.


nu ska jag bara se till att tjejerna kommer i säng.
sen ska jag träna en timma.
jag skriver mer i morgon !

go natt på er !

kram !

Inga kommentarer: