söndag 21 juni 2009

man kan undra vart dagarna tar vägen !
man hinner inte reagera förrän helgen är slut.
och petri ska återgå till jobbet.
midsommar är över för iår.
vi hade ju barnen hemma för första gången på tre år.
det va skoj !
vi va på hembygdsgården här och sen efter det grillade vi.
min mamma och ronny kom.
och så min syster magnus och ronja och timothy.
det va jätte skoj. mycket trevligt !
ellen vann en stor nalle på lotteriet så hon va super nöjd.
felicia och michelle fick varsin liten nalle av mimmi.
men michelle gav sin till Leo.
dagen gic super fort och på kvällen somnade jag med Leo vi halv nio snåret.
totalt utslagen efter en perfekt dag så när som på vädret.
barnen och petri gick och la sig något senare än mig !

dagen efter åkte vi till kvarnvik för barnens skull.
mest för att dom skulle få ta lite lotter !
det va ju som vanligt där ute !
samma folk som alltid och samma upplägg som vanligt !
men barnen tyckte det va helt ok så vi va där i ca en och en halv timma.
sen åkte vi hem och åt jordgubbs paj.
den va riktigt mumsig !
bara synd att jag inte riktigt kan äta paj.
då dumpar jag, så det blev bara någon tugga för min del .

och idag har vi varit på kalas hos ronja.
det va ganska trevligt !
ronja fick en hel del presenter!
och barnen passade på att bada i deras pool.
så dom hade skoj !
sen efter det åkte jag och barnen hem och jag bakade pannkakor.
så den här dagen gick också super fort.
jag förstår inte detta.
petri mår bättre nu. men han tar tabletter mot den värsta smärtan.
jag hoppas att de går över snart...
och det gör det väl förmodligen någongång. men dom måste nog kolla upp det ordentligt !

i morgon börjar en ny vecka.
denna veckan blir det ett besök till bvc.
mäta och väga och så vaccinera.
det gillar vi inte.
sen blir det ett besök till tandläkaren också.
med felicia. hon ska laga ett litet hål.
hon brukar vara duktig.
i övrigt så blir det nog bara att storhandla.
troligen på fredag eller lördagen..
barnen är ju hemma även nästa helg.


nu ska jag kolla om jag har någon chans att träna en stund i kväll.
om inte så ska jag gå och lägga mig !


jag skriver i morgon igen !

puss och kram och natti natti !



Inga kommentarer: