söndag 28 juni 2009

god kväll....
ja, vi har haft en bra helg.
en väldigt varm men bra helg...
nu är alla barnen trötta men jag tror dom är nöjda.
leo sover sen två timmar tillbaka ca. och nu ska tjejerna lägga sig !
jag är också trött efter denna varma dagen.
leo blir ganska påfrestande när det är varmt eftersom han inte riktigt vet vart han ska ta vägen. stackarn.
han har legat naken ute stundvis och vi har tagit svala duschar !
barnen kan ju svalka sig själva med vattenspridare än så länge.
snart är det tänkt att vi ska sätta upp stora poolen.
men vi måste flytta på båten först !
och det tar ju lite tid att göra allt sånt.
men inom denna veckan är det tänkt !


både idag och igår har vi varit och badat vid yxningen !
petri har badat båda dagarna och felicia och ellen också.
jag vågar inte riktigt med tanke på tuttarna när jag ammar.
men senare i sommar kanske !
jag har fått mycket färg på armarna idag.
det ger mycket att vara i solen !

vi har spelat en hel del badminton också !
det är kul att barnen också gillar det !
och petri också !
så vi har satt upp nätet och spelar för fullt.
det ger ju mycket motion det med.
man borde satsa på att spela en timma om dagen..
jag står ju som sagt va stilla i vikt nu.
så jag har köpt modifast som jag tänkte jag skulle byta ut ett mål om dagen mot.
se om det är fel på mitt näringsintag.
jag vet att jag dricker för dåligt så i morgon ska jag skärpa mig.
jag tjatar på barnen och ger Leo flaskan hela tiden . men jag slarvar själv.
det är ju lite dubbelmoral.... hi hi !

i övrigt så har min lilla Leo namnsdag idag !
det är just Leo.
så grattis min lilla älsklings kille!

i morgon ska petri jobba och vi andra vara hemma och lata oss.
hi hi, det blir väl inte att lata sig för jag tänkte städa inomhus och försöka tvätta en massa tvätt. tvätt korgen verkar överfull.
så inget slapp dag här inte !
på fredag ska ju tjejerna åka till sina andra föräldrar över helgen.
och då vet jag inte riktigt vad vi andra ska hitta på !
hela denna veckan ska ju bli varm !
man får väl passa på att njuta av värmen !
eller i alla fall passa på att försöka njuta av de svala sommar kvällarna.. när det är som varmast så går det inte att njuta av värmen !

nej nu ska jag natta tjejerna så nu ska jag sluta skriva.
men det komme nog ett inlägg snart igen !

kramar på er !!!
natti natti !!!



Inga kommentarer: