torsdag 2 juli 2009

så förtvivlat varmt och kvaft det har varit idag !
luften gick knappt att andas och allas kroppar va klibbiga.
allra helst Leo och jag som hela tiden röre vid varandra.
det blir enormt varmt för lillkillen och jag försökte lägga ner honom på en filt för att han skulle hålla sig sval. men det va skönare hos mamma trodde han !
vi va på bvc idag. efter att vi varit på ute badet i sörping i två timmar.
hemskt varmt ställe och jag måste kritisera söderköpings kommun för att dom tagit bort all skugga från badet trots alla barn familjer som är där varje dag. fy. barn ska inte vara i solen så vi vuxna måste ju skapa skugga för dom !
men icke på den badplatsen icke...
nej hade jag fått bestämma så hade vi inte varit där så länge. men barnen ville det och det va trevligt men varmt.
idag har jag i alla fall fått i mig mer dricka än jag fått på länge !
så det är ju positivt i alla fall !

jo på bvc såg allt bra ut.
Leo vägde 7800 gram exakt och jag tror hon sa att han va 66 cm lång. men jag minns inte.
han ligger lite under medelkurvan för "standard" barnet på både vikt och längd. men han följer sin egen kurva och det va huvudsaken !
han fick vaccin idag också , det gick bra, fast han gillar det inte !
det gör ont, allra helst spruta nummer två !
men som sagt idag gick det bra och han somnade ganska omgående efter det !
så när vi åkte hem så sov han !

väl hemma så ville jag bara svalka oss.
så ut i skuggan och svlka oss och en kop kaffe och strax efter oss så kom petri hem.
så det blev att äta middag. som tur va hade jag redan förberett det dagen innan så det va bara att äta !
sen har det bara rullat på .
inget jätte besvärligt har hänt och eftermiddagen har varit ganska bra...
det har åskat och så kom det en störtskur..
jätte härligt !
det är bara vid såna tillfällen som jag egentligen saknar att röka !
jag älskade att sitta under tak i skyfall, lystna på åskan invirad i en mysig filt, dricka kokhett kaffe och ta ett bloss.
finns inget som är så gott ...
i stället blev det att introducera lill killen för åska han brydde sig inte alls.
och det är skönt. ingen i vårt hus är ärdd för åskan inte ens svea...
vi bara njuter !
men luften är återigen kladdig så frågan är om det inte ska komma någon knall till inatt !
helgen ska ju bli sval sa dom på nyheterna !
så vi får väl se !


det är karnebåtfestival i viken i helgen.
så jag ska försöka övertala petri att vi kan åka ner dit.
det vore mysigt !
kanske finns något skoj att titta på i alla fall !
förra året va syrran och jag nere och leo låg i magen !
då regnade det. så det blev ingen toppen kväll.
men i år kanske det kan låta bli att regna så det blir något trevligt !
i övrigt ska jag försöka hinna med att träffa tette.
hon är nere.
och så ska jag inte göra så mycket mer.


ha det så bra jag skriver meri morgon !

puss och kram !

ja just ja,,, glömde skriva !
idag har petri hållt uppe i fyra dagar från att röka
och jag måste säga att humöret är lite bättre idag !
igår va det hemskt !

natti natti !

Inga kommentarer: