måndag 8 juni 2009

pengar !!! varför är det alltid en bristvara ?

ja, det är ju något man kan fundera över.
varför har man alltid för lite pengar !
för även om man har lite pengar kvar när räkningarna är betalda och man tycker att det ser ganska ok ut. så är det aldrig så at man kan handla något utöver det vanliga för då har man genst brist på pengar igen !
och som vanligt varje månad så ska man vända och vrida på varje öre.
det är alltid lika trist !
blir man lyckligare om man har mycket pengar då ?
ja ibland tror jag faktiskt det !
tänk bara att vara ekonomiskt trygg.
man skulle kunna ge barnen de saker dom vill ha.
man skulle kunna åka på semester och se världen med barnen.
eller vi skulle kanske kunna träffa petris släkt oftare.
och vi skulle förmodligen kunna bo där vi ville i ett bättre och finare hus som inte va i behov aav renovering !
så jo nog tror jag att man är gladare när man har lite pengar !

just nu har vi dock inte överflödigt av den varan !
däremot så har vi massa kärlek..
mina barn är duktiga och snälla och jag älskar dom.
min Man är helt underbar.
på alla sätt.
mysig och snäll och trygg och jag har aldrig varit lyckligare !
det känns ju härligt att kunna säga det!
så nog är jag lycklig som har friska härliga barn. och en underbar man som ger mig kärlek och trygghet !
så man ska nog inte klaga på sitt liv trots allt.
och det gör jag inte.
men det skulle ju inte skada att ha lite mer pengar !
inte överflöd.
men bara några tusen lappar till övers varje månad så man kunde unna sig något extra !
visserligen så unnade vi oss en studsmatta förra månaden.
och ja nu sitter vi ju här och har dåligt med pengar !
så vad jag menar är att om man kunde unna sig det där lilla extra som till exempel en studsmatta och inte sen behöva vända och vrida på pengarna.
jag vet inte vad jag ska bjuda på på onsdag när vi har skolavslutning. och sen på torsdag när michelle slutar !
det är så trist att det ska vara så !
men men... nu är det ju så så jag får väl försöka göra det bästa av situationen.
och på något sätt klarar man sig ju alltid.
det har vi ju gjort hitills så varför inte nu ?
michelle har ju också fått lite extra pengar denna månaden eftersom hon först va till tyskland och sen idag har hon varit på lisseberg.
och allt kostar ju !
och tjejerna har haft matsäck med sig idag och dom har varit iväg på östergötland runt och på olika grejor så nog finns det saker som kostar !


nu över till mer roiga saker.
på torsdag kommer brorsan hit och lämnar sin ena hund.
en irlänsk varghund som ska vara här och hälsa på från tosdag till måndag.
det kommer att bli en upplevelse.
hunden är ju lika stor som en häst !hi hi !
men det löser sig väl !!!
brorsan har ju ställt upp så mycket på oss, så vi vill ställa upp på honom !
så vi hjälper honom med detta.
kan ju vara skoj för svea också ifall dom fungerar bra ihop. då får hon en lekkompis i ett par dagar !
hon saknar ju diesel ibland... det ser man ju på henne.
och jag saknar den hunden mer än ord kan säga. jag fattar inte hur man kan sakna en hund så mycket.
den enda trösten är att jag vet att han lever och har det bra. och jag vet att jag får träffa honom hur mycket jag vill.
så snart ska vi ju ses igen !
men ser jag ett kort på honom så gråter jag !
samtidigt vet jag att jag skulle aldrig orka två hundar och en bebis tre tjejer och en man och en villa och en trädgård. plus att man kanske vill ha fler barn sen eller börja jobba !

livet handlar ju om förändringar... hela tiden är det något som ändras...
folk föds och dör och flyttar och liknande.
och man byter vänner och jobb och barnen träffar nya vänner. slaffar sig nya intressen.
så det ena året är inte det andra likt.
om jag fick välja så skulle jag skaffa tio barn till . så man håller sig ung länge.
och det sista barnet skulle jag föda när jag är runt 50 kanske.
men jag tror inte man orkar få barn då ! eller så gör man det på ett annat sätt.


nu sover mina barn i alla fall .
michelle skulle komma hem sent i natt från göteborg.
men de andra tre sover så gott.
i morgon ska jag på utvecklings samtal med Marie i skolan !
och höra om allt som felicia och ellen har lärt sig denna terminen!
det är ju sista dagarna dom har marie som lärare.
i höst kommer dom att få någon som heter åsa och är från ringarum.
det blir ju spännande för dom !
alltså tiden går så fort.
dom är redan fyror. eller ja från i höst !
och michelle ska börja gymnasiet...
och lilla Leo blev fem månader häromdagen.
tiden rusar på det gäller att ta vara på varje dag !

i morgon ska jag även försöka komma på vad jag ska bjuda på .
och så ska jag väl se till att plocka i ordning här hemma.
petri jobbar ju !
och barnen är i skolan och jag ska inte komma till skolam förrän halv tre.
idag ringde kristin, min gamla vän.
det va skoj att prata. och det va ju ett tag sen så det kändes jätte skönt.
hon mådde bra och lilla noa också.
trots att det inte är länge sen örjan gick bort så har dom klarat sig bra och jag tror att kristin är väldigt stark som klarar det...
jag vet inte om jag skulle klara mig lika bra ! fy....
jag hoppas att vi kan ta en fika någon dag hon och jag ! det blir så sällan nu mera !
det skullle vara mysigt !
nu ska jag ta och hoppa i säng. det va inte meningen att det här inlägget skulle bli så långt !
hi hi ! men det blev det !

skriver förmodligen i morgon igen !

puss och kram på er !

natti natti !


Inga kommentarer: