fredag 12 juni 2009

ibland vill man bara sova bort tiden !

ja, idag är en sån dag då jag lika gärna hade kunnat sova bort dagen.
och jag är tacksam för att den snart är slut.
alla har varit gnälliga och jag tror det beror på det hemska vädret..
man blir så trött när det är så här.
petri vaknade på fel sida så vi har haft våra dunster idag.
nu har vi väl båda lugnat oss och pratar normalt med varandra igen !
felicia och ellen fick börja storstäda sina rum redan på förmiddagen och det gillade dom väl inte så där jätte mycket.
men det va ett måste.
allra helst för ellen som är en riktigt liten skräpmaja.
sen fick michelle samma uppgift men hon är en riktig liten latmask och försöker komma undan med att bara ta bort de nödvändigaste. men det gick inte den här gången ! för hon fick ta allt.
jag började min morgon med att gå långpromenad med husni och svea. brorsans hund är ju här över helgen.
så jag gick 45 minuter i ösregn.Leo va hemma och sov... så precis är jag kom hem hade han precis vaknat och låg och prata på pappas axel.
min underbara lilla kille.
han har också varit trött och gnällig idag.
så han har sovit ganska mycket !
jag eldade och tog en lång dusch idag också !
det va sååå skönt.
och så har jag lagat mat och städat lite jag med.
i natt när vi sov så vaknade jag av ett jätte brak... då ramlade husni brorsans hund som för övrigt är en stor varhund. hon ramlade ner för trappan.
hon är bara en valp, och är inte van vid trappor.
men hon gjorde sig inte illa. men jag hoppade nog en meter upp ur sängen och fattade inte alls va som hände.


vågen hade tickat lite neråt idag så det kändes skönt.
jag undrar om jag vissa perioder samlar på mig vatten för jag går upp ett kilo då och då. och jag vet inte om det kan vara i samband med ägglossning eller mens.
men kanske .
men idag hade i alla fall vågen tickat lite neråt så det kändes skönt.
och jag hoppas att den gör det tills i morgon igen !
i morgon kommer hasse och hämtar felicia och ellen för dom ska åka till badhusen med honom.
hasse ville ha felicia extra den här helgen eftersom att vi har bytt midsommarhelgen med hasse. lena kunde inte ha sina barn så dom kommer inte att ses på fyra veckor... jag skulle aldrig klara av att vara borta från mina barn så länge. men vi är alla olika... så ellen ville följa med till hasse i stället och det fick hon för honom. så dom ska åka till badhuset.,
jag hoppas att allt går bra ...
michelle har återgått till sitt vanliga sommar jag. det innebär att sitta inne och spela tv spel, data eller se på tv.
hon vill inte umgås med sina två vänner och hon vill inte vara ute...
så trist... man ska vara ute och ha roligt på sommaren.. men hon har inte riktigt kommit på det än !
så hon är jätte tråkig och vill helst av allt bara vara med petri och mig. vilket blir ganska påfrestande efter dom här fyra veckorna...
vi kommer inte kunna prata speciellt mycket utan henne. men men... man får väl offra sig hi hi... hon är ju bara ett barn än så länge...

Leo somnade nu vid åtta. för han missade en sovstund tidigare eftersom husni väckte honom. men nu sover han som en stock !


nu ska jag inte skriva mer för då blir det här inlägget för långt... hihi !
men jag skriver säkert snart igen !

massa kramar fårn lilla mig !

natti natti !

Inga kommentarer: