söndag 14 juni 2009

jaha. då va det söndag.. tiden går så fort...
men det är väl för att det är sommar !
man har så mycket man vill göra och ska göra.
Leo växer så snabbt att jag knappt hinner med.
just nu övar vi på att sitta.
och han sitter, men inte helt balanserat...
han ligger hellre på magen. men snart när han själv kommer på att det faktiskt
är ganska mysigt att sitta upp. så kommer nog kryper snabbt där efter.
för det är något han verkligen vill. han försöker med alla krafter när
han ligger på magen...
så det blir väl full fart här snart...
han är så go. men han har ett himla humör.
så ibland undrar jag hur arg en sån liten kan bli !

Husni brorsans hund är kvar här fortfarande. hon ska ju vara här tills i morgon.
jag minns nu varför jag inte klarade att ha två hundar.
det är ganska jobbigt !
och allra helst hundar som kräver så mycket som stora hundar faktiskt gör.
husni kräver ju mer än vad svea gör.
svea är lycklig om hon får vara med mig ute i trädgården och mysa runt.
men jag har varit ute och gått med husni i tjugo minuter och michelle fick ta svea.
petri är med hasse till stockholm och ska hämta en båt som han bytt till sig !
så nu ska vi ha en liten båt i yxningen som Leo också kan vara med i. en med hytt. och det är ju skönt. då kan vi ta små åkturer!
blir ju skönt.
allra helst för petri som älskar att vara ute och fiska och så.

just nu sover leo en liten middags lur.
felicia och ellen är ute och hoppar studsmatta och michelle sitter i sitt rum.
vad hon gör vet jag inte... förmodligen sitter hon vid sin data..
jag har vikt en stor hög med tvätt. och mer är på gång.
efter att tjejerna städade sina rum så blev det en massa tvätt.
så nu kör jag hårt med tvättmaskinen !

jag önskar att det vore fredag idag och att barnbidraget kom. för nu har vi så ont om pengar så man börjar undra om man överlever denna månad eller ej !
så trist när det blir så här...
men förhoppningsvis blir det inte så här kommande månad. för nu har ju michelle kostat massa pengar extra och tjejernas avslutning och Leos dop och vårt brölopp.
den här månaden är det väl bara midsommarafton och ronjas födelsedag som kostar extra....
plus att felicia och ellen skulle behöva komma till frisör.
och jag måste förnya mitt körkort.
men sen ska det väll inte vara några extra utgifter !
så jag hoppas att kommande månad ser ljusare ut !


så vad ska man hitta på resten av denna dagen då ?
jag vet faktiskt inte.
jag har inte så mycket lust till att göra något om jag ska vara ärlig.
jag är mest trött.
troligen för att det ligger lite åska i luften !


nej... nu ska jag fortsätta att dricka mit kaffe och fundera ut hur fortsättningen av dagen ska se ut...
men förmodligen skriver jag imorgon igen !!!

puss och kram på er !!!
och akta er för alla äckliga slemmiga sniglar som ligger överallt...

Inga kommentarer: