måndag 15 juni 2009

ja. idag har vi lämnat hem huzni...
det va både skönt och lite vemodigt !
hon är en ganska charmig hund.
och det verkar som hon har tyckt om
att vara hos oss också.
så vi åkte till stan på morgonen
för att lämna släpkärran som hasse och petri
hyrde igår.
jag som avskyr att köra andras bilar och dessutom med en kärra bakom.
men nu är den ju tillbaka så det känns skönt.
sen efter det åkte vi hem till mamma,
bytte bil så jag fick min egen.
sen åkte vi till syrran och fikade och babblade och barnen fick leka av sig !
jag hade huzni med mig eftersom jag tänkt lämna henne.
men kinna jobbade så det blev inte så !
med huzni fick leka av sig med freja. skönt för henne eftersom inte svea är speciellt lekfull av sig !
hon är som en tant.
så åkte syrran och jag och Leo och handlade på willys.
och efter det blev det en snabb fika till och sen hem.

väl hemma va de dags att börja laga mat.
Leo tog sig en middags lur. och jag hann precis klart med både dagens middag och morgon dagens innan han slog upp ögonen !
och petri kom hem. så då åt vi mat..
efter maten har vi hållt på och tvättat båten.
den blir jätte fin. och man ser att båten mer än väl var värd sina pengar !
det är ju skoj !
så nu ska petri bara fixa några bänkar i den och fixa motor till den så är det dags att sjösätta den. sen kan hela familjen åka ut på sjön... härligt !
vi har redan båtplats i yxningen så det är bara att kasta i den !

jag har hoppat studmatta idag också...
det är ju både roligt och motionsgivande...
så jag tänkte jag skulle försöka göra det i alla
fall varannan dag...i ca 10 minuter !
nu om en liten stund så ska jag träna wii ca en halv timma.
blir skönt att avrunda kvällen med...

vikten tickar neråt i lugn takt... hoppas den tickat ner tre hg minst i morgon. då blir jag super glad...

nu ska jag säga god natt till tjejerna...

kram på er !!!
natti natti !



Inga kommentarer: