tisdag 16 juni 2009

ja... denna dagen blev allt utom det jag tänkt mig!
jag hade tänkt vara hemma hela dagen för att klippa gräset när petri kom hem.
sen skulle jag fixa lite annat till midsommar tänkte jag !
men ibland måste man ändra sina planer.
så det blev vårdentralen i sörping först. och där blev vi vidareskickade till akuten.
petri har haft sån värk i höger ljumske hela veckan och större delen av förra.
och nu gjorde de så ont så han knappt kunde sitta.
så han fick en tid på vc kl 16.
jag hämtade honom på jobbet klockan 14.
så vi va ute på vift mellan 15 och 21.
vilken tid det ska ta jämnt på akuten. två timmar och lite till fick vi vvänta, sen blev petri sur och skulle gå hem. då sa jag till någon sköterska att nu fick det vara nog.
och då satte dom fart ! då kom en kirurg och tittade och klämde och beställde blodprov som kunde varit tagna två timmar innan så hade dom redan varit klara när doktorn väl kom.... men icke! det ska ta sån tid...
och visst kan jag förstå ibland, det händer olyckor och folk kommer in... men personalen verkade så lugna idag så det kan inte ha varit alls mycket att göra...
men men... nu är vi ju i alla fall hemma. och alla barn sover gott.
petri ser på tv och försöker varva ner.
och jag bloggar.... som vanligt på kvällen !

idag hade jag ju gått ner lite mer i vikt. så jag har bara 1 kilo att gå ner kvar innan jag är nere under det jag vägde innan jag blev gravid med Leo....
så snart kanske jag kommer ner under 80... det vore underbart !
jag längtar !!!

nu är det dags för mig att sova !
men jag skriver i morgon igen !

puss och kram på er !!!

natti natti !

Inga kommentarer: