onsdag 12 augusti 2009

sommar sommar sommar !









ja nu känns det nästan som om sommaren har tagit slut.
vädret..... ja regnigt idag och igår va de mul
et.
och petri jobbar igen så det känns trist. ett år kvar till
nästa ledighet.
och barnen börjar skolan på månd
ag igen !
fyran... mina stora tjejer.... ha ha ! snart är leo lika gammal ! fy.. va tiden galopperar fram !
i vilket fall som helst så tänkte jag ta mig lite tid så här mitt på ons
dagen för att lägga in foton från vår semster här på bloggen. för det verkar som om jag aldrig hinner det....
igår kväll klippte jag gräset och sen la vi oss tid
igt !
och nu. sover leo så då ska jag försöka hinna med
det !
här kommer några i alla fall !
leo och jag bastar eller väntar på att få basta !felicia och ellen kastar pil med farfar pekka.
mina björntjejer posar fint i lekparken kirjuri( tror det stavas så) en jätte stor lekpark och park mitt i pori(björneborg)
mina tre sjöjungfrur på en sten vid piren där petri va som liten och fiskade!!!
petri vid piren och fiskar där han fiskade som liten... piren. eller en liten del av den... den va lång. yyteri, väldigt låååång strand. tror det stod att det är nordens längsta sandstrand. och det va långgrunt. vilket ellen och felicia uppskattade...
jag och leo och michelle höll oss vid strandkanten...
men vi doppade i alla fall fötterna det kändes varmt.

yyteri här ser man hur långt stranden är...

så där, nu har jag i alla fall lagt in lite bilder. fler kommer så ska jag berätta mer om vad vi gjorde i finland. plus att jag ska visa er hur vår lilla stuga såg ut. eller riittas lilla stuga som fick fick låna...
så unerbart mysigt ! jag saknar det faktiskt !

nu när man tänker tillbaka på sommaren så kändes den såå kort !




Inga kommentarer: