tisdag 11 augusti 2009

vart tar dom vägen !

ja, man kan ju börja undra?
jag fattar inte vart dagarna tar vägen.
tiden går så fort.
jag blir nästan rädd....
Leo är redan sju månader och felicia är redan 10 år. snart blir leo ett år.
jag har knappt fattat att jag har fått en bebis... hihi!
jag vill ha en till. vore så mysigt om Leo kunde få ett syskon som han har nytta av. med bara knappt två år i mellan. .
helst hade jag velat ha ännu tätare. men det verkar ju inte som om min kropp vill ha bebis just nu !
jag ammar ju fortfarande Leo fullt så det kan ju ha med det att göra.
men önska kan man väl få....
jag önskar ju också att jag ska hinna gå ner till 75 kilo innan jag blir gravid med nästa. men samtidigt så verkar min kropp vilja ligga på den här vikten just nu ! det händer inte så mycket på den fronten.
jag går ner två. går upp ett och går ner ett halvt för att sen gå ner två ovh upp ett igen. jag fattar inte varför det ska vara så.... jag vill ju så gärna ner under 80 i alla fall.... suck. måste verkeligen försöka få mer tid till träning !
nu i två dagar i rad har jag ju i alla fall fått tillfälle att gå långprommenad. och det är ju underbart skönt.
idag regnar det så det blir nog en städ och lek dag idag !
sen kommer ju den eviga frågan!
vad ska man laga till middag?
jag gjorde ju petris favorit mat igår. chili con carne.
han blev glad.
så vad ska man hitta på idag ? kanske bara pomme och korv eller mos och korv... så där enkelt bara !
jag har en massa tvätt att lägga in i garderoben och jag har damsugning av övervåning och nedervåning. skura och fixa till det lite !
Leo kryper ju nu så man måste se till att det inte ligger små saker överallt.
så det blir väl att damsuga oftare nu....
just nu sover lilleman förmiddags luren.
och felicia och ellen har maja här som har sovit över så dom spelar just nu Wii.
och michelle är i gryt och sover hos en kompis.
så jag fick en stund till min blogg....
petri jobbar ju ! stackaren. han tyckte inte alls att det va roligt sa han.. och han va så trött när han kom hem igår !
inget roligt för varken honom eller mig !


nej nu ska jag fixa med tvätten. men jag ska försöka hinna ut ikväll och lägga ut lite bilder från semestern!

kram på er !


Inga kommentarer: