onsdag 7 oktober 2009

vilken blåsig dag man vaknade till i morse.
jag trodde taket skulle lyfta ! hi hi !
så kom det en lite regnskur vid nio hugget också
så vi väntade till elva med att gå ut och gå. och trots
att det va storm så gick jag långa svängen !
jag trodde Leo skulle sova.
men han vaknade efter bara tjugo minuter och ville se världen !
så han va vaken i princip hela tiden.
men han låg ner halva rundan och bara mös i vagnen !
så det va skönt.

när vi kom hem va det dags för lunch tyckte vi !
Leo ville inte ha så mycket. nu mera vill han helst äta min mat av någon anledning.
så jag får laga lite mindre kryddstark mat så han kan smaka också !
det mesta kan han ju smaka nu när han är så här gammal.
men han åt lite sen satte vi oss och mysa i vardags rummet och han fick ett nytt paket från go boken idag så det tittade vi på.
det va ljud och bilder på olika svenska djur.
det tyckte han va lite kul !
men eftersom han inte sov så länge under promenaden så va han trött igen. så nu sover han !
tjejerna kom nyss hem så dom ska ta mellis nu !
jag är också trött men jag ska nog inte vila!
vågen hade tickat neråt lite grand i dag också.
vilket gör att man känner sig glad.


i helgen ska ellen och michelle på släktträff med sin mamma.
kul för dom !
och felicia ska till sin pappa. så lite grand händer det ju i helgen !
jag ska passa på och gosa och mysa med mina pojkar ! hi hi !


jag hoppas att jag kan gå ner två kilo nu på kort tid....
jag vill verkligen ner under 80 och eftersom jag gick upp tre kilo under tiden jag hade mens så va jag uppe på 83 igen... fasiken va svårt det ska vara att ta sig under den där gränsen alltså ! men jag ska klara det för jag ska klara av att gå ner tio kilo innan min födelsedag !
det har jag satt som mål och jag tror att det är ganska realistiskt.
jag vet inte när jag ska träffa beteendevetaren men jag hoppas att det inte tar allt för lång tid innan jag får komma till henne.
jag tror verkligen att jag behöver prata med henne !
och innan dess ska jag försöka träna på att inte väga mig varje dag !
annars får jag be petri gömma vågen och bara ta fram den på måndagar !
men jag tror jag kommer leta efter den och bli hel nojjig i alla fall !


nej nu ska jag ta mig en nybryggd kopp kaffe !
mums...
men jag skriver snart igen !

puss och kram !


Inga kommentarer: