måndag 9 november 2009

idag är den sjätte dagen som jag tränar muskler.
förut har det ju mest handlat om viktminskning och
kondition. nu går jag in för att bygga muskler så att säga.
fast det handlar mer om att trimma min kropp.
minska i cm och bli fastare...
det tråkiga är att mina armar svarar kanon.
men min mage är långsammare... men dte kommer väl
så småningom...
kristin och jag har pratat om att börja på gymmet.
så idag ringde jag och pratade med dom på hälsobolaget i viken !
tyvär va det väl inte så bra service som jag hade väntat mig.
vi får väl se hur det blir med det !
det kostar i alla fall två hundrafemtio kronor i månaden och det finns det mesta
vad jag fattat det som !
det vore så skönt att komma igång med något så att man känner att
mangör något vettigt ! allra helst eftersom jag satt ett mål till
min trettio års dag !
och det är ju en bit kvar till det målet !
men jag vill.
70 kg ska jag väga då. så ca tio kilo att gå ner. och jag vill ha ett midie mått på mindre än åttio och det är idag 82 cm...
så jag har lite att göra... hi hi ! håll tummarna för mig !


jag tänkte jag skullepeppa petri att komma igång också.
han slutade röka igår. och jag hoppas att det går denna gången !
hans humör är hitills ganska bra.
och jag försöker att vara stöttande och inte gå på hans nerver.
lider med honom för jag vet ju hur jobbogt det är.
å andra sidan så vet man ju att det blir lättare och lättae för varje dag man klarar .
för varje timme man klarar... så man ska bara försöka stå ut.
jag vill verkligen att han ska klara det ! jag skulle bli så stolt.


nu börjar det bli dags att sova.
leo snarkar i soffan efter att ha haft en vaken kväll.
han somnade som han skulle vid sju. men råkade bli väckt så
då tar det ca två till tre timmar innan man kan få honom avslappnad igen !
vilket är trist för han är inget skojjig. det blir nästan övertrötthet ..
och då är han ledsen och vill bara vara i famnen men ändå inte !


god natt på er mina vänner...
nu ska jag krypa ner !

puss och kram !


Inga kommentarer: