lördag 14 november 2009

Fetidag är det söndag !
en trött morgon känner jag !
jag frågade om sov morgon men
det va inget jag fick !
måste villigt erkänna att jag är lite
besviken att jag aldrig får sov morgon !
men det kanske kommer så småningom !

just nu sitter jag och tittar på finalen i biggest looser.
och dricker mitt morgon kaffe !
mumsigt !

det är ganska lustigt att jag ser på dom att dom gått ner
men jag kan inte se på mig själv att jag gått ner !
kanske är det ett hjärnspöke som inte tillåter mig att se det !
eller jag ser det på sätt och vis. men ändå inte !
kanske måste jag nå mitt mål för att känna mig nöjd och
då kommer jag kanske att se resultatet.
och kanske kunna njuta av det !
eller så är det helt enkelt så att jag måste genomgå en bikålastik för att få
bort överflödig hud för att förstå att jag har gårr ner allt.
och att den magen jaghar inte är fett utan häng.
så min resa är allt annat än slut !
just nu såtr jag stilla och har gjort det ett tag i vikten.
vilket inte känns så farligt just nu.
trots att jag har ett mål att nå.
men jag tränar och försöker bygga upp lite muskler och få en snygg kropp
på så sätt. och jag tror det är minst lika viktigt att få muskler.
mitt mål är just nu att väga 70 kilo på min 30 års dag.
och om det går i den här takten så misslyckas jag med det !
och det känns inte skoj !
jag vill lyckas. jag vill kunna stå där på min 30 års dag och veta att jag gått i mål.
att jag klarat min resa.
jag ska ha en 30 års fest i samma lokal som vi hade mammas fest
och då skulle jag vilja stå inför alla mina vänner och min familj och visa att jag klarat det.
helst skulle vågen få stå på 69,9kg. de skulle vara så underbart !
kanske att jag skulle klara det om jag fick mer tid för träning.
så jag ska väl försöka mer...
och som det ser ut nu så kanske jag kommer i gång med gymmet nästa vecka.
och det blir ju positivt. då kan vi träna hur ofta man vill.
och då kankse jag kan minska allt jag vill innnan det är dags att fylla trettio !


jag tror inte alla människor förstår hur svårt det är att gå ner i vikt.
dom som alltid har varit smala vet inte hur det är.
och hur det känns att vara tjock . att aldrig vara nöjd.
att få kämpa hela tiden !
det är jobbigt... man kan aldrig bara slappna av och njuta av tillvaron !
jag va inne på forumet för såna som gjort en viktoperation.
och jag läste en massa inlägg om folk.
och det jag blev så rädd för va att så många som gjort operationen och blivit gravida
har gått upp så mycket i vikt. ochkan inte gå ner...
det känndes skrämmande. på så sätt så är det ju skönt för mig att jag har gått ner allt jag gick upp när jag va gravid. och lite till. inte mycket till men några hekto.
det är ju det man kan säga att man är stolt över !
jag tänker aldrig tillåta mig själv att gå upp i vikt igen !


nej... nu ska jag se klart på programmet sen dusha och sätta fart med dagen !

puss och kram allihopa !


Inga kommentarer: