onsdag 11 november 2009

mycket !

ja just nu händer det en himla massa för alla tror jag !
åtminstånde så verkar det som om världen håller på
att braka samman... mycket konstigheter...

svininfluensan sprider sig, och det känns ju väldigt obehagligt !
nu har min mamma haft vad dom tror va svininfluensan.
hon börjar må bättre. men nuligger min systers barn i det i stället.
höga febrar och hosta och allmänt jätte sjuka.
hennes lilla kille som har astma är påverkad i andningen vilket inte alls
är bra. så det är klart man blir orolig.
och det känns ju inget bra att veta att det är så lätt att få de.
nu har vi inte träffat dom på över en vecka innan dom fick det
så vi kan nog inte ha blivit smittade av dom...
och det verkar inte som om någon av oss än så länge har några tecken på att få det
men som sagt det går ju så fort när man blir smittad.
igår kväll hade jag jätte ont i halsen. och lite ont i dag.
men jag tror inte att det blir något av det !
doktorn hade sagt till min syster att vi som har små barn under två
år ska hålla sig borta från folkmassor och affärer och allt. för att slippa bli smittad, för dom påverkas så pass mycket och klassas därmed som riskzon.
det känns inte alls bra... jag vill verkligen inte att han ska bli smittad.
så jag kommer nog att isolera oss så mycket som möjligt .
i nuläget så spritar vi alla händerna när vi har varit ute.
jag undviker att åka runt bland affärer och folk. och jag kommer inte att träffa folk som har minsta lilla snuva..
jag känner att det är så pass viktigt...
jag kommer att vara jätte petig, men jag anser att kan jag skydda mina barn så gör jag det ! sen hur det kommer att bli med vaccinering av oss övriga vet jag inte.
men det lutar mot att jag kommer att låta vaccinera oss.
men det börjar inte förrän om två elle tre veckor, så jag hinner ju tänka ett tag till!
sen känns det ju som att man måste vara solidarisk.
och då måste ju alla som ska komma och hälsa på här måste ha tagit det.
annars är det ju onödigt ! elleR?


här i gusum, händer inte jätte mycket.
men igår va det en älgolycka precis utanför vår dörr...
skumt men sant !
tre älgar har vandrat runt och mumsat äpplen här i området !
och igår va dom på andra sidan vägen... en mamma med två kalvar.
och när dom skulle vandra upp i skogen igen så råkade det komma
en bil. men det blev bara en liten bula på bilen. så förmodligen träffade hon
bara en hov.
nu mår ju människan i bilen väldigt bra, lite skakad efteråt.
men jag hoppas verkligen att älgen mår lika bra !
så fort detta hände så ringer dom en jägare som ska komma och skjuta älgarna.
men va fan säger jag..... det är väl inte älgens fel att vi kör bil.?
alltså inte illa menat mot någon. men vi måste dela på marken...
och älgen förstår jui nte att han inte får vara på vägen !


hoppas dom inte får tag i den !
och hoppas att den mår bra !



nu är det dags för mig att sätta fart...
idag ska jag ta in ved och jag ska damsuga och torka golv.
och ta en promenad.
just nu sover leo middag !
skönt!
men jag skriver snart igen !

kram kram !

Inga kommentarer: