lördag 14 november 2009

lördag!

japp, idag är det faktiskt lördag.
och dagen igår gick ju bra.
trots att det va fredag den 13.
om man nu anser att det är en otursdag.
vilket jag inte gör. det har aldrig hänt
något konstigt för mig på grund av detta datum.
konstiga saker händer lite närsom i stället.
otursdagar måste väl vara de dagar i ens liv
då det verkligen har hänt saker som man inte velat skulle hända?
och dom datumen är inte fredag den 13 för mig !

just nu sitter jag i köket med en kopp kaffe.
babysittern ligger och susar i jämnter och jag väntar på att
leo och petri ska vakna från frukostluren.
jaghar varit vaken sen åtta. och då va leo vaken ca en och en halv timma.
sen kröp han ner hos petri och nu sover dom som två söta
bebisar där uppe.
tjejerna spelar wii och verkar vara på gott humör idag !

lördagar den vecka vi har barnen hemma består av att laga familjemiddag tillsammans. och idag tror jag det blir om jag får bestämma alltså.
så får det bli hemmagjorda fyllda piroger. och så kanske vi kan ha en efterätt till de ! och då tar i ett recept från barnens lista.

idag har jag även fotat mig lite... kroppen.
jag hatar ju att känna mig tjock.
även om jag kanske inte är det längre.
och det svåra i allt är att inse det !
nu är jag i alla fall färdig sminkad för dagen .
känner mig lite söt i alla fall !

jag hoppas att den här dagen blir bra !
känner bara för att umgås och ha trevligt.
kanske kan man bjuda hit någon ...
men vi måste ju hålla oss borta från influensan så urvalet på människor man kan bjuda hem är inte så stort.
hi hi... känns så trist men om det hjälper till att undvika att drabbas av det där så får det vara så här ett tag framöver !
jag känner mig något ensam och isolerad i mellan åt.
men allt för att skydda ens barn.


nehe.... nu ska jag nog inte skriva längre.
utan jag ska plocka in disk och sen ska jag försöka fördriva tiden tills
grabbarna vaknar !
härligt regnigt skit väder är det ute ! blä.... men man får göra det bästa av det !

ha en underbar dag ni som läser detta !

puss och kram !



2 kommentarer:

Tina N sa...

Har du läst att Leo kan få vaccinet nu, från 6 månader tycker dom att det är ok, om ni ska ta det alltså så kan ju han med få :-)

elin669 sa...

vet inte om du kommer se detta tina.... jo jag har läst det men jag skulle aldrig utsätta honom för det när dom bara testat det på 50 friska barn i sverige... plus att det känns konstigt att vissa länder totalförbjudit just denna variant av vaccinet... så nej. jag tänker inte vaccinera honom. och oss vet jag inte än !! !