tisdag 29 december 2009

så va julen över och nyår stundar !

ja så är det ! julen gick med en hisklig fart !
jag vet inte ens om jag märkte att den passerade.
men för första gången på länge fann jag julen helt ok glädjande.
jag som i vanliga fall har svår julångest.
jag njöt. och jag va glad.
nu efteråt när alla pengar är slut och man står här i vardagen igen så är det
ju inte lika kul. men det är väl bara ta tag i problemen och försöka
lösa dom på bästa sätt.

i julklapp fick jag:

av petri : presentkort på HM och Cubus.
av Kim : ansiktsmasker, raggsockar, hårspännen. massage olja.
av Michelle: en jätte snygg tröjja som tyvär va lite stor. men så snygg.
av Felicia: pärlplattor och två grisar
av Ellen : en penna.
av min mamma: en jätte fin tröjja och en picknick korg och en ugnsäker form.
av min syster: tre stycken ljuslyktor som va skitsnygga.
av jim min bror: en vattenkokare.
av joachim: en digitalköksvåg.
av tony och petra: choklad ask och ett ljus.

bara kanon paket. jag kan inte va mer nöjd.... hihi !

leo fick .
av mamma och pappa: en gunghäst och lite kläder.
av Kim: en aktivitets kossa och mössa och tossar.
av michelle: en leksakskatt som låter.
av ellen : ett lejon och en plånbok.
av felicia : innetofflor
av min syster: en krokodil och en boll
av min bror jim : bilar
av min bror joachim : en hammarbangare... sån som är pinar på och man ska hamra ner dom.
av janne: en bok med djur.


jag minns inte om han fick något mer men jag lägger i så fall till de senare !
ska ju skriva in det i hans album också !

tjejerna fick massa skoj.
varsin telefon,kläder, almenackor, tomtar , spel,wii motion plus.
ja massa skoj... kan inte skriva hela listan för jag minns knappt va dom fick längre !


idag ska vi in till stan och lämna barnen.
hasse ska ha felicia och ellen och michelle ska till lena. från idag tisdag till på söndag.
så det blir många dagar utan mina tjejer.
men det är ju något som man måste vänja sig vid.
och jag vet ju att dom kommer att ha skoj !
nyår blir väl inte riktigt det samma, men dom va ju hemma på jul i alla fall och det va de viktigaste !
när vi ändå är i stan så tänkte jag passa på att handla paket till Leo.
och även tårtdekorationer.
jag älskar ju att dekorera tårta.
och sen under tiden barnen är borta får jag passa på att baka också.
det blir bullar och en sorts kaka. orkar inte baka massor.
plus att ingen i min släkt är kakgalen så det blir bara en massa kvar sen !
ballonger måste jag handla också !


nu är det dags att gå ner och elda så att jag kan hoppa in i duschen .
sen fixa till mig och sen när alla är klara är det väl ganska dags att dra sig in mot stan.
leo leker glatt på golvet här bredvid mig nu!
han är så mysig .... pigg och galenmen helt underbar !!! hihi !

snart är han ett år min lilla gosse.
jag kan inte fatta att det gått ett år sen han kom med dramatik till jorden.
hm...... hur kan tiden rusa iväg så snabbt !


hoppas ni får en toppen dag !


kram !



Inga kommentarer: