onsdag 17 februari 2010

järnbrist

ja... så ringde barnmorskan idag.
jag hade bra hb. men dåligt järnvärde.
och det är ju dåligt eftersom jag redan sen tre
år tillbaka äter en järntablett om dagen.
så snart ska jag öka till två. jag hoppas det räcker.
så att jag inte måste få järninjektioner.
det är ju inget kul !
men det förklarar ju varför jag har varit så trött och frusen sista tiden !
så det känns ju bra att veta orsak.
bebisen behöver ju också järn. så jag måste nog köpa järnrik kost
och försöka att inte slarva med maten.
och kanske lite mer motion så mår jag säkert bra snart !
tröttheten går nog över också om våren bara kunde få komma.
men den lär väl inte kommaän på länge. med tanke på snön som faller hela tiden !
snart är det väl 1,5 meter högt.
fy, burr. leo och jag va ute och gick med svea idag runt skogsvägen.
leo åkte pulka och jag gick. men jag måste säga att jag föredrar vagnen för då ser jag lillkillen medans jag går. nu fick jag ju backa nästan hela vägen !
efter promenaden passade vi på att leka lite på parkeringen och leo fick traska runt lite...


nu ska jag söva om leo. eftersom petri passade på att väckahonom när han stampade in i sovrummet...

natti natt!

kram !

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS ELIN
Det känns bra att veta att det var en bebeis som orsakade illamåendet och inget ohälsosamt alltså sjukdom eller så .
Jag önskar er verkligen lycka till med lille bebben och allt annat ..
KRAM ANNA BRAGE

Jeanette1981 sa...

Så mysigt det är med mage å så :-)
tack för din kommentar skall läsa dom där böckerna. Ha det bäst kram