tisdag 25 maj 2010

myyysigt !

idag har jag varit iväg hela dagen så nu är jag trött...
eller jag va nog trött när jag vaknade i morse .
för jag sov så fruktansvärt dåligt i natt på grund av skator som slogs utanför mitt öppna sovrumsfönster.
pucko skator. så jag va inte så glad när petris klocka ringde vid kvart i sex då jag precis somnat om efter att ha legat mer eller mindre sömnlös sen två tiden !
men upp skulle jag ju så kvart över sex hoppade vi upp både jag leo och tjejerna.

idag skulle jag på barnmorske kontroll i sörping.
så Leo skulle va hos min mamma.
det va första gången jag lämnade i från mig leo till någon annan än petri eller tjejerna. och visst va de nervöst men nyttigt.
och det gick som väntat gallant, dom busade i lekparken och när jag kom tillbaks så blev det pusskalas för hela slanten.. så han hade saknat mig lite i alla fall.
hos barnmorskan gick det toppen bra.
hon tog lite prover som hb och blodtryck och blodsocker och allt såg bra ut.
hb va 112 så det va ju lite lågt och blodsocker 4,4 och blodtryck 120/70 så de va ju toppen. sen gjorde hon blodgruppering och skrev ut moderskapsintyg.
och viktigast av allt så lyssnade vi på hjärtat som hon hittade efter mycke om och men. lika svårt att hitta som när jag väntade Leo.
men tills sist fick jag höra mitt lilla troll.
och vi mätte magen... hjärtat slog med 140 slag per minut och magen mätte 24 vilket va normalt för denna vecka och alla värden va nästan exakt som när jag väntade Leo. lite kul att jämnföra. jag väger 1 kg mer nu än jag gjorde i samma vecka med Leo men dom tar vi senare !

jag känner mig lycklig idag...

efter mödra åkte jag och leo och mamma till hageby och kollade på examensklänningar till tjejerna.
så tllsist hittade vi som jag tror blir bra.
ska komplitera det med leggins och lite fina håruppsättningar så blir dom riktigt sommarfina på avslutningen !
leo fick en keps, en sommarkeps. och jag fick ett vitt linne och en blå tröjja.
när jag kom hem fick jag tre brandgula rosor av min älskade man.
det va en överaskning... han är så underbart underbar !


tänkte jag skulle lägga ut lite bilder i morgon. på kläaderna och magen och allt.
i morgon måste jag även baka det sista till basaren som tjejerna ska ha i skolan på torsdag och så måste jag nog busa med min lillkille lite.
han va så otroligt duktig ida när vi va på stan.
vi åt mat på lindahls så det blev pannkaka till Leo och han fick i sig en och en halv och jag tog en barnsallad och mamma tog bakad potatis.
det va gott men dyrt för totalt gick dt på 170 kr.
men vi hade en mysig dag alla tre tror jag !
det va skoj att få lite tid med mamma det va ett tag sen !


nu börjar det bli dags att sova.
och det känns skönt för barnen va så glada över sina klänningar.
och jag är så lycklig som har så fina barn och en sån underbar man.
så i natt kan jag sova gott och känna mig oändligt lycklig !
ska nog krypa ner till min lilla Leo snart...
min lilla i magen har en vaken stund nu och hoppar som bara den !
härligt !


jag ska försöka hinna med bloggen med foton i morgon !

kram på er allisammans !

god natt !

Inga kommentarer: