lördag 29 maj 2010

fet.....

ja det är nog ganska sjukt tanke sätt.
men jag har aldrig känt mig så tjock och fet som jag gör nu !
jag mår inget bra av att jag har gått upp 12 kilo under graviditeten och samlar på mig en massa vatten. jag vet ju att bebisen behöver det den kan få. men jag begriper inte varför just jag ska gå upp i vikt. andra gör ju inte det !
men men det är väl bara att ta tag i det sen när bubblan kommit ut !
då blir det en massa prommenader och bara nyttig mat och minst en timmas träning varje dag så fort jag får klartecken från doktorn efter snittet.
missförstå mig inte jag älskar att vara gravid och jag älskar min lilla mage. men jag älskar inte det vågen visar varje morgon !
och då kanske ni som läser tänker att ja men låt bli att väga dig då !
jo om det vore så enkelt.
jag har ju en enorm rädsla för att bli lika tjock som jag va innan op.
efter denna graviditet gäller det att tänka över om man vill ha fler barn eller om jag ska ansöka om bukplastik. eller om jag oavsett ska ansöka om bukplastik.
jag hatar all överflödig hud på mage och lår och jag avskyr mina tuttar !
det enda som man får tänka på när man hatar sin kropp är det man faktiskt får av sin kropp.
det räcker ju med att titta på felicia och leo så vet jag att jag får en underbar sak till för min kropps skavanker !
vi får väl se hur kirurgen ställer sig till bukplastik.... men jag tror inte han kan neka mig.
men först måste jag ju gå ner ca 20 kilo efter graviditeten.

just nu sitter jag och fixar in annonser på tradera.
vi får ju inte in så mycket pengar denna månad eftersom petri får vänta en månad tills han får lön och akassan är ju redan spenderad på de viktigaste räkningarna.
så nu tänkte vi ta tag i att sälja lite saker och se om vi kan få in lite extra i alla fall.
petri hade en massa fiske drag och jag har rensat på kläder och saker.
och mer lär det väl bli !
lite extra pengar behöver man ju alltid...
skönt är det dock att veta att det snart kommer in pengar igen.
kanske kan vi åka på någon rolig semester också !


nej... nu ska jag koncentrera mig på annonserna innan leo vaknar !
sen blir det full fart igen !

kram på er !




Inga kommentarer: