måndag 10 maj 2010

saker jag vill ha till bebisen!

ja det finns ju en hel del saker som man behöver ha till bebisar.
men det mesta har vi ju efter Leo.
men visst saknas det lite saker också !
eftersom vi har mycket mindre sovrum nu så behöver vi en häng vagga
och de har jag hittat en på blocket begagnad som jag vill ha. här är bild.visst är den fin , den kostar bara 450 kr och så tillkommer nog frakt ifall dom vill skicka den till mig. jag ska kolla om jag kan avvara dom pengarna den 20 då barnbidraget kommer.
sen är det ju en syskonvagn vi behöver och det finns massor jätte fina begagnade men dom kostar ju mycket dom också.
jag har hittat en helt ny med alla tillbehör och vändbart styre som finns i norrköping för 2499
det är ju riktigt billigt om man jämnför med de begagnade.
så här ser den ut.jätte fin och allt ingår vilket jag tycker vore perfekt.
så jag får nog kolla om jag kan fixa fram lite pengar till de.

sen måste vi ju även införskaffa ett gunnebo nät till tomten så det måste vi köpa snart.
i första hand i alla fall till framsidan för Leo börjar verkligen bli snabb.
och nu när båten står på parkeringen så vill ju leo också vara där.
och det vill ju inte jag !
jag vill helst att han ska vara på baksidan uppe vid sandlådan.
så vi får väl se. jag har sökt fondpengar till de från majblomman. så vi får väl se om jag kan få lite hjälp till det .


petri håller på och fixa båten nu så att den ska komma i sjön så snart som möjligt !
så igår målade han den med primer invändigt så att vi kan måla den med färg idag.
så antingen grå eller vitt.

idag funderar jag över att fixa en massa här hemma.
tvätta fönster i köket och sätta upp nya gardiner.
tända eld i tunnan och elda trädgårdsavfall.
rensa bort en massa onödigt.
och hänga ut en massa tvätt. det luktar så gott.

snart dags att lägga lilleman på en förmiddags lur.



ha en toppen dag i solen !


kram !

Inga kommentarer: