onsdag 11 augusti 2010

onsdagar !

onsdag morgon.
kaffet på nergång.
idag fick jag sov morgon fram till klockan nio.
petri fick hoppa upp med Leo vid sjuhugget.
de va ganska skönt att få sova en extra stund.
just nu är min ork inte den bästa på något plan.
Leo är inne i en test ålder så han busar , bits, sparkar och gör de mesta han inte får. så när han märket att jag är trött så blir det tjugo gånger värr.
så i går kväll och i natt har jag legat och funderat ut hur jag ska få bukt med det !
och kommit fram till att det enda jag kan göra för att rätta till de är att vila mer .
jag tror det beror på min ork.
när han känner att han inte har min fulla uppmärksamhet så försöker han skaffa sig den och då blir han besvärlig !

dagarna tickar på i lagom takt.
jag går in i vecka 37 på fredag.
det känns som om jag helst hade fött denna lilla bebis för ett par veckor sen.
men det är ju inget man få bestämma.
jag har ju ett par veckor kvar.
när jag gått 38 fulla veckor ska jag till bm på hinnsvepning.
och hoppas att den funkar och sätter igång förlossningen !
det vore skönt om jag redan på kvällen sen kunde få ploppa ut den här lilla !
det är inte så att jag inte njuter av att vara gravid.
utan mer så att jag inte njuter av biverkningarna av att vara gravid.
jag vill ha tillbaka min ork.
känna mig pigg och smidig och kunna börja träna igen.
gå långprommenader med vagnen.
gå ner i vikt och söka bukplastiken. känna mig smalare igen.
men samtidigt så vet jag att om ett halvår så kommer jag längta efter att vara gravid igen. och vilja ha en liten till...
jag vet inte om jag skulle ringa om dagis plats till Leo så han börjar i typ januari.
jag tror säkert att han skulle behöva det mest för att få den sociala kontakten med andra barn vilket jag inte kan erbjuda honom.
jag har ju inga vänner som har barn i samma ålder.
igår lekte han med theodor. men dom är ju inte riktigt jämngamla så det blev ingen riktig lek på så sätt.

tette va här och hälsade på med sin lille bebis. han är en och en halv månad.
så söt. och då kände jag att snart kommer jag med ha en sån där liten sak !
känns både skrämmande och underbart !



så idag är det som sagt onsdag.
jag ska ner och elda strax. sen ska jag duscha med Leo.
sen kolla om han vill sova middag. och under tiden han gör det ska jag försöka fixa lite mer med tradera. jag hann ju lite igår.
alla kims paket ska skickas idag !
och jag har fått lite bud så vi får in lite extra pengar.
i övrigt ska jag nog se till att det blir lite mer ordning i köket.
kanske byta gardiner.
men nu ska jag ner och elda.
petri ska ge sig ut och fiska ett par timmar.
sen ska han fortsätta i källaren.
han har skallebang idag så han va inte så upplagd för städning sa han !


nej... nu avslutar jag !
ha en bra dag !

kram på er !

bye bye !

Inga kommentarer: