lördag 14 augusti 2010

varmt som i helvetet......

ja de har verkligen varit varmt som i helvetet i dag !
både leo och jag har lidit och inte heller petri har velat göra någe.
så vi har bara tagit de lugnt allihopa !
förutom under eftermiddagen då Leo kom i rastlös het och så led han av värmen så han gjorde allt han kunde som han inte fick!
men de gick över efter en stund så då passade vi på att ta en svalkande dusch och sen såg vi på pippi långstrump. sen va de dags att sova !
Leo somnade strax efter sju !
så nu sitter jag och lägger ut tradera aktioner.
behöver få in massa extra pengar eftersom de gick åt massa i ullared. stugan och bensin och allt. så vi ligger lite efter i vår budget !
men man behöver väl alltid få in extra pengar i vilket fall.
mycket jobb för det lilla extra men just nu känns det skönt att få sitta i svalkan vid köksfönstret ensam och lyssna på lite lugn blues och dricka lite gott cappuccino !
känns som avslappning !


i morgon ska vi ju hålla på med veden!
inte jag så mycket då ! men jag får försöka ta hand om allt runt omkring.
kaffe och mat och mellisar och sånt.
jag hoppas att dom hinner massor eftersom dom är flera som jobbar. jag hatar verkligen att veden inte är inpackad och klar !

men nu ska jag fortsätta med tradera !

sov gott !

kram !

Inga kommentarer: